وبلاگ کتابخانه عمومی فرزانگان
با ژانر ادبی «استیم پانک» بیشترآشنا شوید
شنبه 29 شهريور 1393 ساعت 11:1 | بازدید : 126 | نویسنده : ? | ( نظرات )

«استیم پانک» خرده‌فرهنگی است که در ادبیات به عنوان زیرشاخه‌ای از ژانر علمی تخیلی با مضامین بسیاری سازگاری دارد.با ژانر ادبی «استیم پانک» بیشترآشنا شوید

به نقل از هافینگتن پست، «بث کاتو» نویسنده آمریکایی و صاحب رمان «خنجر کوکی» در مقاله‌ای به بررسی ژانر «استیم پانک» پرداخته و چنین می‌نویسد:
می‌خواستم رمان جدیدی بنویسم، چیزی که مرد و زن و پیر و جوان از آن لذت ببرند. داستانی که شوخ‌طبعی و اکشن و عشق را باهم داشته باشد. بسیار بررسی کردم و به یک نتیجه رسیدم: استیم پانک.

استیم پانک / Steampunk یک زیرشاخه از ژانرعلمی-تخیلی است که در اواخر قرن 19 مطرح شد. رمان‌های استیم پانک با الهام از فضای دوره ویکتوریایی و ادوارد، همراه با تکنولوژی یا سحر و جادوی پیشرفته نوشته می‌شوند. در این ژانر شخصیت‌ها لباس‌هایی باشکوه به تن دارند و رسمی و مؤدبانه صحبت می‌کنند. مسافرت هوایی با کشتی هوایی امکان‌پذیر است و حتی موشک‌هایی برای سفر به ماه وجود دارد و ممکن است عناصر ماوراءالطبیعه مانند جادوگران، گرگ‌آدم‌ها وجن‌ها نیز در این رمان‌ها وجود داشته باشند.

این نوع سبک بسیار سازگار است به‌گونه‌ای که در رمان‌های استیم پانک داستان‌های اسرارآمیز، عاشقانه، علمی تخیلی و غرب وحشی قابل‌بیان هستند، به همین دلیل طبقه‌بندی آن بسیار مشکل است و این می‌تواند جالب باشد.

استیم پانک در اصل یک خرده‌فرهنگ است و در خارج از دنیای ادبیات نیز قدرتمند و انعطاف‌پذیر است. بازی‌های ویدئویی مانند بایوشاک 2 و گروه‌های موسیقی «Steam Powered Giraffe» و «Abney Park» بر اساس همین ژانر شکل‌گرفته‌اند. گفته می‌شود نفوذ استیم پانک در سال‌های آینده افزایش خواهد یافت و تبدیل به یک جریان اصلی خواهد شد، همان‌گونه که قفسه‌های کتاب‌فروشی‌ها نیز این مطلب را تأیید می‌کنند.
 


موضوعات مرتبط: , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


کتابی که قرن‌هاست جامعه بشری را عذاب می‌دهد
شنبه 29 شهريور 1393 ساعت 10:51 | بازدید : 165 | نویسنده : ? | ( نظرات )

مردی که آوازه بدنامی‌اش سده‌ها بر سر زبان‌هاست و کمتر کتاب و نظریه‌پرداز سیاسی است که درباره اندیشه‌ها و رفتار سیاسی وی سخن نگفته باشد. وی با نوشتن دو کتاب «گفتارها» و «شهریار» شهرت یافت؛ کتاب‌هایی که قرن‌هاست جامعه بشری را عذاب داده است.ریشه منفور شدن ماکیاولی چیست؟/کتابی که قرن‌هاست جامعه بشری را عذاب می‌دهد

 «شهریار»  و «گفتارها» دو کتاب مهمی هستند که نیکولو ماکیاولی، نویسنده ایتالیایی آنها را بر سر زبان‌ها انداخت و هنوز پس از گذشت پنج قرن، تاثیر و نقش آنها در سیر تطور تفکر سیاسی در دوران گذار غیرقابل انکار است. در این گزارش به نظر برخی متفکران سیاسی درباره ماکیاولی و ریشه بدنامی وی پرداخته شده است.

دیدگاه نظریه‌پردازان سیاسی درباره ماکیاولی

ماکیاولی از جمله پایه‌گذاران فلسفه سیاسی جدید است که جایگاه والایی در میان نظریه‌پردازان و عالمان سیاسی دارد. اغلب نویسندگانی که آثار با ارزشی در رابطه با نظریه سیاسی یا تحول اندیشه سیاسی در غرب به نگارش در آورده‌اند، بخش یا فصلی از آثار خود را به این متفکر و دولتمرد سیاسی اختصاص داده‌اند.

«شارل بنوا» در اهمیت کتاب «شهریار» ماکیاولی و پایان زندگی سیاسی ماکیاولی و آغاز زندگی دیگر او می‌نویسد: «همه چیز از دست رفت، اما همه چیز به دست آمد. ماکیاولی مقام خود را از دست داد، ولی ما ماکیاولی را به دست آوردیم.» (عبدالرحمن عالم، «نیکولو ماکیاولی»، دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران، بهار 1377، شماره 39)


موضوعات مرتبط: , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


غرب چگونه غرب شد/سبک زندگی به روایت انقلاب اسلامی
چهار شنبه 26 شهريور 1393 ساعت 15:30 | بازدید : 179 | نویسنده : ? | ( نظرات )

کتاب «غرب چگونه غرب شد» اثر جیمز موریس بلاوت با ترجمه مرتضی مداحی از سوی انتشارات سروش به چاپ دوم رسید و کتاب «سبک زندگی به روایت انقلاب اسلامی» نوشته دکتر محمدصادق کوشکی از سوی دفتر نشر معارف به چاپ سوم رسید.غرب چگونه غرب شد/سبک زندگی به روایت انقلاب اسلامی

 این اثر دومین کتاب از مجموعه غرب‌شناسی این انتشارات است که با نقد ادعاهای غرب در مسیر پیشرفت و توسعه، عوامل اصلی دستاوردهای غرب را از زبان یک دانشمند غربی بیان می‌کند. 

هدف اصلی این اثر به چالش کشیدن یکی از باورهای رایج زمان حاضر درباره تاریخ و جغرافیای جهان است. باوری که تمدن اروپایی و به اصطلاح غرب، امتیازهای تاریخی منحصر به فردی از جنس خصلت‌های ویژه نژادی، فرهنگی، محیطی، ذهنی و روحی خاصی داشته که در طول تاریخ و تا زمان حاضر به آن نوعی برتری پایدار بر تمام جوامع دیگر بخشیده است. 

مؤلف معتقد است اروپای قبل از سال ۱۴۹۲ نه مزیت واقعی و بالقوه‌ای بر تمدن‌های دیگر داشت، نه سرعت بالاتری! و نه حتی واجد برخی ظرفیت‌های خاص برای توسعه آینده بوده است، و تمام استدلال‌هایی که امروزه برای نشان دادن وضعیت اروپا مطرح می‌شود از جمله بحث‌های نژاد، ویژگی‌های محیط زیست، جمعیت‌شناختی، فناوری، سیاست، طبقه، خانواده و... فاقد پشتیبانی تجربی هستند. کتاب حاضر با نگاهی مستند و انتقادی، علل اصلی رشد و پیشرفت غرب را شرح می‌دهد. 

 

برچسب‌ها: غرب چگونه غرب شد ,

موضوعات مرتبط: , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نوجوانان در کتابفروشی‌ها با «ماورایی‌ها» روبه‌رو می‌شوند
سه شنبه 25 شهريور 1393 ساعت 14:36 | بازدید : 136 | نویسنده : ? | ( نظرات )

سمانه امین‌پور، مترجم کتاب‌های کودک ونوجوان از انتشار نخستین جلد مجموعه سه جلدی «ماورایی‌ها» با عنوان «دنیای خالی از قهرمان» اثر براندون مول و پایان ترجمه دومین جلد این مجموعه خبر داد.تصویر کتاب

 امین‌پور ادامه داد: پیش از این، مردم سرزمین لیریان، از مهمانان ماورایی به گرمی استقبال می‌کردند اما پس از آن که امپراطور جادوگری به نام «مالدور» به قدرت می‌رسد، اوضاع تغییر می‌کند و افرادی که به مخالفت با امپراطور برمی‌خیزند شکنجه شده و کشته می‌شوند. جیسون در این سرزمین به طور اتفاقی با دختری به نام «ریچل» آشنا می‌شود که او نیز به طور مرموزی از دنیای ما به سرزمین لیریان رفته است، آن دو با هم همسفر شده و تصمیم می‌گیرند به کمک چند تن از مخالفان امپراطور به جستجوی واژه‌ای جادویی بروند که قدرت نابودی امپراطور ستمگر را دارد و لیریان را از چنگ ماندروی ستمگر نجات دهند. 

مترجم مجموعه «ماورایی‌ها»افزود: ترجمه و ویراستاری جلد دوم این مجموعه هم با عنوان «بذرهای شورش» به پایان رسیده است و به زودی منتشر خواهد شد. همچنین ترجمه سومین جلد را آغاز کرده‌ام.

وی افزود: داستان این مجموعه کاملا تخیلی است و شخصیت‌های آن نیز موجوداتی تخیلی هستند از این‌رو در ابتدای کار پیدا کردن اسم‌های معادل برای این شخصیت‌ها کمی سخت بود اما متن کتاب خوب و روان بود و من همیشه علاقه‌مند بودم بفهمم در نهایت چه اتفاقی می‌افتد و فکر می‌کنم برای مخاطبان هم جذاب باشد.

 «دنیای خالی از قهرمان» در  554 صفحه با شمارگان یک‌هزار و 100 نسخه  و بهای 190 هزار ریال توسط انتشارات آذرباد منتشر شده است.


موضوعات مرتبط: , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


قدم گذاشتن در راه سلامتی با پیشگیری از دیابت و درمان کبد چرب
سه شنبه 25 شهريور 1393 ساعت 14:32 | بازدید : 141 | نویسنده : ? | ( نظرات )

کتاب‌های «قدم در راه سلامتی»، «درمان بیماری‌های کبدی و کبد چرب در طب سنتی» و «پیشگیری و مدیریت دیابت نوع 2» روانه بازار نشر شدند.

کتاب «قدم در راه سلامتی» در 10 فصل با عنوان‌های «معرفی عوامل تاثیرگذار بر سلامتی و طول عمر»، «اهمیت تغذیه صحیح در سلامتی و طول عمر»، «نقش فعالیت‌های بدنی و ورزش در سلامتی و طول عمر»، «اثر تعادل ترکیبات و هورمون‌های بدن بر سلامتی و طول عمر»، «تاثیر طرز زندگی در سلامتی و طول عمر»، «تاثیر تنش‌ها و استرس بر سلامتی و طول عمر»، «آلرژی‌های غذایی و سم‌زدایی بدن»، «اعضا و دستگاه‌های بدن و بیماری‌های آن»، «خصوصیات و عادات افراد سالم‌تر» و «نکات سلامتی و طول عمر در میان اقوام و ملل دنیا» به قلم علیرضا آذربایجانی، عضو هیات علمی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی اصفهان تدوین شده است. قدم گذاشتن در راه سلامتی با پیشگیری از دیابت و درمان کبد چرب

این کتاب بر مبنای تامین نیاز‌های طبیعی بدن،‌ تعادل در امور زندگی، هماهنگی با طبیعت و پرهیز از عوامل غیرطبیعی و ناسازگار با بدن طراحی شده است.

تغییرات بدن با افزایش سن، عمر طبیعی انسان چند سال است؟، اهمیت شیوه زندگی، چگونه مراقبه به بدن شما کمک می‌کند؟ و آنچه می‌توان از 100 ساله‌ها آموخت، از خواندنی‌ترین مباحث مطرح شده در این اثر علمی است. 

علیرضا آذربایجانی در این اثر سعی داشته که مسائل ساده‌ای مانند بد‌اخلاقی و بی‌احترامی، شست‌و‌شو نکردن دست‌‌ها قبل و بعد از غذا یا عجله و نجویدن غذا را به‌عنوان پایه‌های بنیادین به مخاطره انداختن سلامتی انسان معرفی کند.

مولف در فصل نهم کتاب با عنوان «خصوصیات و عادات افراد سالم‌تر» در قالبی روایتی به بررسی زندگی افراد سالم پرداخته است: «خانم مارچ جتو 103 ساله نه سیگار می‌کشد و نه مشروب می‌‌نوشد و بیشتر گیاه‌خوار است. نوشابه‌های گازدار مصرف نمی‌کند، همین‌طور قهوه و هر چیزی که به «ین» مثل نیکوتین و کافئین ختم می‌شود. او هر روز ورزش می‌کند و می‌‌گوید ورزش برای من نظم و انضباط حتمی و بایدی است؛‌ در حدود یک کیلومتر قبل و بعد از صبحانه قدم می‌زنم،‌ با دوچرخه ثابت به مدت هشت تا 10 کیلومتر پا می‌زنم و دو و نیم کیلوگرم وزنه می‌زنم. در بین ورزش کردن، اغلب به مقداری استراحت نیاز دارم،‌ اما کم اتفاق می‌افتد احساس خستگی کنم.»

نخستین چاپ کتاب «قدم در راه سلامتی» با شمارگان یک‌هزار نسخه در 333 صفحه، به بهای 25 هزار تومان به همت انتشارات سرو یاسین خواندنی شد. 
 


موضوعات مرتبط: , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


کتابی که هيچ اسلام‌پژوه بي‌نياز از آن نيست
یک شنبه 23 شهريور 1393 ساعت 10:30 | بازدید : 165 | نویسنده : ? | ( نظرات )

کتاب «اخبار مکه» اثر محمد بن عبدالله ازرقی با ترجمه محمود مهدوی دامغانی از جمله آثاری‌است که هیچ طالب علمی از آن بی نیاز نیست و افرادی مانند هانری فردینان وستنفیلد، خاورشناس شهیر آلمانی بر اعتبار و اهمیت این اثر صحه گذاشته‌اند.کتابی که هيچ اسلام‌پژوه بي‌نياز از آن نيست

با توجه به این که مکه مهبط وحی الهی است و بر اثر دعای حضرت ابراهیم دل‌های گروهی از مردم همواره شیفته آن بوده و خواهد بود و فریضه حج در آن شهر انجام می‌گیرد، از قرن دوم هجری گروهی از دانشمندان همچون واقدی، مدائنی و زبیربن‌بکار درباره مکه و اخبار آن کتاب‌هایی تالیف کرده‌اند که در مقدمه مرحوم رشدی صالح در کتاب «الفهرست ابن‌ندیم» ملاحظه می‌شود. اما همان طور که رشدی صالح مصصح کتاب در مقدمه خود نوشته است از آثار ارزنده قرن دوم و سوم تاکنون کتاب «اخبار مکه» ابوالولید ازرقی (م. حدود 250 هـ . ق.) به دست آمده و مکرر چاپ شده است. ابن ندیم در «الفهرست» نام این کتاب را «کتاب مکه و اخبارها و جبالها و اودیتها» ثبت کرده است. 

رشدی صالح ملحس ــ محقق كتاب ــ در مقدمه‌ای که بر این اثر نگاشته معتقد است ازرقی در تدوین کتاب خود برای خویش راهی آسان و روشی سلیس برگزیده است و آن را به ابواب و مباحثی تقسیم کرده است و با ذکر سلسله اسناد پیوسته آراسته است. این کتاب برای دانشجویان تاریخ، جغرافیا و ادب و مسائلی که برای آنها مهم است پرفیض و ما معتقدیم که ازرقی از مولفان گزیده‌ای است که مسلمانان و اعراب از آنان در موارد بسیار از معلومات پراکنده و کهن (اطلاعات عمومی) استفاده کرده‌اند و در کتاب او اطلاعات بسیاری نهفته است که جوینده در کتابی دیگر نمی‌یابد و کتاب او از نخستین مصادر گران‌بهایی است که هیچ طالب علمی از آن بی‌نیاز نیست.


موضوعات مرتبط: کتاب های برگزیده.... , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


زنان دربار پهلوی به روایت اسناد ساواک
یک شنبه 23 شهريور 1393 ساعت 10:26 | بازدید : 138 | نویسنده : ? | ( نظرات )

مولفان مجموعه کتاب «زنان دربار به روایت اسناد ساواک، فرح پهلوی» با مجموعه‌ای از اسناد تاریخی می‌کوشند تا یکی از چهره‌های مهم و تأثیرگذار رژیم پهلوی به‌ویژه در عرصه‌ فرهنگی را بازشناساند.زنان دربار پهلوی به روایت اسناد ساواک/گزارش‌های روزانه فرح پهلوی

سومین جلد کتاب «زنان دربار به روایت اسناد ساواک: فرح پهلوی» از سوی مرکز بررسی اسناد تاریخی منتشر شده است. به این بهانه، این مجموعه سه جلدی را که به اسناد ساواک از سومین همسر محمدرضا پهلوی پرداخته است مرور می‌کنیم.

پنجمین جلد از مجموعه «زنان دربار به روایت اسناد ساواک» در قالب سه جلد مجزا با عنوان «فرح پهلوی» به همت مرکز بررسی اسناد تاریخی تدوین شده که نخستین مجلد با محوریت زندگی فرح دیبا(پهلوی) در دربار رژیم پهلوی منتشر شده است

جلد سوم کتاب «زنان دربار به روایت اسناد ساواک، فرح پهلوی» 

کتاب «زنان دربار به روایت اسناد ساواک، فرح پهلوی» مجلد سوم از مجموعه زنان دربار به روایت اسناد ساواک است و شامل اسنادی درباره خریدها، مسائل مالی و… که از پرونده‌های مختلف جمع‌آوری شده است. در این مجلد کتاب اسنادی با عنوان‌های «اقلام وارداتی از غرب»، «هدیه به خارجی‌ها»، «کاخ‌ها…»، «مالی و ارزی» و «مسئولان و کارمندان دفتر» ارائه شده که گوشه‌هایی از اقدامات ضد دینی، فرهنگی و همچنین ریخت و پاش‌های فرح پهلوی را نشان می‌دهد. 

همچنین در نخستین سند کتاب گزارشی از ترخیص یک کارتن لوازم آرایشی در 1350/8/2 و سند پایانی کتاب نیز اطلاعیه‌ای است درباره برخی اعضای دفتر فرح پهلوی در سال 1357.

 


موضوعات مرتبط: , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


جوایز مسابقات کتابخوانی آنلاین و مکتوب اردیبشهت و خرداد ماه 1393
شنبه 22 شهريور 1393 ساعت 14:41 | بازدید : 184 | نویسنده : ? | ( نظرات )

عنوان مسابقه

نام و نام خانوادگی

آموزگار ادب

محمد رضا احمدي

آموزگار ادب

عبدالعلي عارف

آموزگار ادب

عرفان صالحي

آموزگار ادب

يدالله صفري

آموزگار ادب

عليرضا اكبريان

آموزگار ادب

مرتضي شيري

آموزگار ادب

حسن عباسيان

شكست طبس

فريبا سيروس

جاذبه و دافعه علي

رضا فاضلي ورزنه

خرما ميوه ي انر‍ژي، حيات و سلامت

فاطمه شهبازي

خرما ميوه ي انر‍ژي، حيات و سلامت

سيد علي حسيني

خرما ميوه ي انر‍ژي، حيات و سلامت

محمد رضائي زاده

چگونه شاد و خنده رو باشيم

امير حسين كاظمي

 



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


اصفهانی‌ها آثار میرصادقی را خریدید
شنبه 22 شهريور 1393 ساعت 14:40 | بازدید : 160 | نویسنده : ? | ( نظرات )

مخاطبان اصفهانی در دهمین نمایشگاه کتاب اصفهان از کتاب‌های دکتر شفیعی‌کدکنی و زنده‌یاد زرین‌کوب و آثار داستانی در نشر سخن استقبال کردند. مسئول غرفه این ناشر در نمایشگاه کتاب اصفهان گفت که مردم این شهر به داستان‌نویسی علاقه بسیاری دارند و از آثار داستان‌نویسان به ویژه کتاب‌های جمال میرصادقی استقبال خوبی داشتند.اصفهانی‌ها آثار میرصادقی را خریدید/استقبال از «پله پله تا ملاقات خدا» و «دو قرن سکوت» در نمایشگاه استانی

 به گفته مسئولان غرفه انتشارات سخن در نمایشگاه کتاب اصفهان، پرفروش‌ترین کتاب‌های این ناشر در دهمین نمایشگاه کتاب اصفهان در حوزه ادبیات عبارت بودند از آثار دکتر محمدرضا شفیعی‌کدکنی و زنده‌یاد عبدالحسین زرین‌کوب و از کتاب‌های زرین‌کوب، مانند «پله پله تا ملاقات خدا» و «دو قرن سکوت» بیش از همه استقبال شد.

محمد جوادی، مسئول غرفه انتشارات سخن معتقد است که مردم اصفهان بیش از همه از آثار ادبیات کلاسیک و عرفانی در سالن این ناشر استقبال می‌کنند. ضمن آن که به آثار مربوط به حوزه داستان‌نویسی نیز علاقه زیادی دارند.

وی همچنین دلیل استقبال از آثار داستانی را علاقه به داستان‌نویسی در میان مخاطبان نمایشگاه کتاب اصفهان می‌داند.

نشر سخن در حوزه داستان نویسی پنج عنوان کتاب از جواد میرصادقی به چاپ رسانده است که عبارتند از ادبیات داستانی، راهنمای داستان نویسی، زاویه دید داستان، عناصر داستان، راهنمای رمان نویسی.

به گفته جوادی، اغلب کتاب‌های حوزه داستان‌نویسی نشر سخن در دهمین نمایشگاه کتاب اصفهان پرفروش بوده و مخاطبان زیادی داشته است.

دهمین نمایشگاه کتاب اصفهان،‌ پنجشنبه هفته گذشته، ‌20 شهریور به کار خود پایان داد.


موضوعات مرتبط: , , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


از اصفهان در گذر زمان تا بازار تبریز
شنبه 22 شهريور 1393 ساعت 14:36 | بازدید : 245 | نویسنده : ? | ( نظرات )

ناشران داخلی در هفته سوم شهریورماه (15 تا 21شهریورماه) ‌32 عنوان کتاب چاپ اولی را در حوزه تاریخ، جغرافیا و سیاست منتشر کرده‌اند. براساس آمار موسسه خانه کتاب «بازار تبريز در دوره‌ قاجار» و «درباره دموكراسي» کتاب‌هایی هستند که برای نخستین بار به چاپ رسیده‌اند.انتشار 32 عنوان کتاب تاریخ و سیاست در هفته سوم شهریورماه/از اصفهان در گذر زمان تا بازار تبریز

بر اساس اطلاعات و داده‌های «موسسه خانه کتاب» در بازه زمانی 15 تا 21 شهریورماه، 32 عنوان کتاب چاپ اولی در حوزه تاریخ، جغرافیا و سیاست یافت می‌شود. با این توضیح که در هفته سوم شهریورماه در حوزه تاریخ و جغرافیا 46 عنوان کتاب چاپ شده که 28 عنوان آن چاپ اولی، 18 عنوان بازچاپی، 38 عنوان تالیفی و هشت عنوان ترجمه‌شده هستند که از این میان 25 عنوان آن به نویسندگان تهرانی و 21 عنوان به نویسندگان شهرستانی اختصاص دارد. 

همچنین در میان 122 عنوان کتاب حوزه علوم اجتماعی،‌ فقط هشت عنوان کتاب در حوزه علوم سیاست به چاپ رسیده‌اند که چهار عنوان آن چاپ اولی هستند. 

فهرست برخی از کتاب‌هایی را که برای نخستین‌بار به چاپ رسیده‌اند در زیر می‌بینید.

• جغرافيا چيست؟
حسين محمدي؛ ويراستار:فرشاد رضوان - دانشگاه تهران - 290 صفحه - وزيري (شوميز) - 1000 نسخه - 140000 ريال 


موضوعات مرتبط: , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


به مناسبت سالروز تولد بزرگترین سفرنامه‌نویس ایرانی
چهار شنبه 12 شهريور 1393 ساعت 17:23 | بازدید : 144 | نویسنده : ? | ( نظرات )

سفرنامه ناصرخسرو قبادیانی سرشار از موضوعات و نکات تاریخی، جغرافیایی و اجتماعی است؛ نکته‌هایی که شاید در لابه‌لای کتاب‌های تاریخ نیز نتوان آنها را یافت. ارزش و جایگاه سفرنامه ناصرخسرو تا جایی است که برخی آن را با سفرنامه مشهور مارکوپولو برابر می‌دانند و ترجمه آن به زبان انگلیسی، فرانسوی، عربی و ترکی گواه این مدعاست.سفری به دل تاریخ با سفرنامه ناصرخسرو

ناصرخسرو قبادیانی از شاعران بزرگ فارسی‌زبان، حکیم و جهانگرد ایرانی بود. وی در علوم بسیاری از علوم عقلی و نقلی گرفته تا طب و موسیقی و نجوم تبحر داشت. از وی آثار ارزشمندی برجای مانده است که از آن جمله می‌توان به «دیوان اشعار فارسی»، «دیوان اشعار عربی»، «زادالمسافرین»، «وجه دین»، «گشایش و رهایش» و «جامع‌الحکمتین» اشاره کرد. اما آنچه این گزارش به مناسبت (12 شهریورماه) سالروز تولد ناصرخسرو برآن تکیه دارد نه اشعار پرمغز این جهانگرد ایرانی بلکه سفرنامه اوست؛ سفرنامه‌ای که در کمال سادگی متن به توصیف شهرها، مکان‌ها، آداب و رسوم مردمان ساکن در آنجا می‌پردازد. 
 


موضوعات مرتبط: , ,

|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


به بهانه سالروز درگذشت پدر علم فیزیک نوین ایران
چهار شنبه 12 شهريور 1393 ساعت 17:18 | بازدید : 136 | نویسنده : ? | ( نظرات )

امروز (12 شهریورماه) سالروز درگذشت پروفسور محمود حسابی، پدر علم فیزیک و مهندسی نوین ایران است. گزارش پیش‌رو به این مناسبت گذری کوتاه بر زندگی، شخصیت و آثار و خدمات این چهره ماندگار علمی ایران دارد.پروفسور حسابی و یک عمر زندگی با علم و هنر و کتاب

 سیدمحمود حسابی (تولد ۳ اسفند ۱۲۸۱ - درگذشت ۱۲ شهریور ۱۳۷۱) با نام اصلی محمود خان میرزا حسابی، معروف به پروفسور حسابی، فیزیکدان، وزیر آموزش و پرورش در دولت دکتر محمد مصدق و بنیانگذار فیزیک دانشگاهی در ایران بود.

پدرش سیدعباس معزالسلطنه و مادرش گوهرشاد حسابی، هر دو اهل تفرش و از سادات تفرش بودند. او چهار سال اول دوران کودکی‌اش را در تهران سپری کرد. در هفت سالگی تحصیلات ابتدایی خود را در بیروت با تنگدستی و مرارت‌های دوری از میهن، در مدرسه کشیش‌های فرانسوی آغاز کرد. در همان زمان تعلیمات مذهبی و ادبیات فارسی را نزد مادرش آموخت.

شروع تحصیلات متوسطه سیدمحمود حسابی مصادف با آغاز جنگ جهانی اول و تعطیلی مدارس فرانسوی‌زبان بیروت بود. از این‌رو به مدت دو سال در منزل به تحصیل پرداخت. پس از آن در کالج آمریکایی بیروت به تحصیلات خود ادامه داد. در 17 سالگی لیسانس ادبیات و در سن 19 سالگی لیسانس بیولوژی را اخذ کرد


موضوعات مرتبط: , ,

|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


پنجمین نمایشگاه تخصصی کتاب هنر برگزار می شود
چهار شنبه 12 شهريور 1393 ساعت 17:12 | بازدید : 151 | نویسنده : ? | ( نظرات )

پنجمین نمایشگاه تخصصی کتاب هنر با حضور ناشران برجسته، 15 تا 20 شهریور از ساعت 9 تا 21 در فرهنگسرای ارسباران برگزار می شود.پنجمین نمایشگاه تخصصی کتاب هنر برگزار می شود

پنجمین نمایشگاه تخصصی کتاب هنر با حضور ناشران برجسته، 15 تا 20 شهریور از ساعت 9 تا 21 در فرهنگسرای ارسباران برگزار خواهد شد.

این نمایشگاه با همکاری انتشارات یساولی، افق و ققنوس با عرضه بیش از 2000جلدکتاب های تخصصی هنر در رشته های (معماری ، هنرهای تجسمی ، صنایع دستی ، موسیقی ، سینما ، هنرهای نمایشی ، نقاشی و طراحی ، گرافیک ، عکاسی و تاریخ هنر) برای بازدید عمومی مهیا شده و بخشی نیز با موضوع کتاب های ادبیات معاصر ایران و جهان از نویسندگان مطرح در این نمایشگاه دایر است.

علاقمندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند به نشانی خیابان دکتر شریعتی ، سیدخندان ، خیابان جلفا ، فرهنگسرای ارسباران مراجعه کنند یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 22872818 تماس بگیرند.


موضوعات مرتبط: , ,

|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


به مناسبت سالروز ثبت دارالفنون در فهرست آثار ملی
سه شنبه 11 شهريور 1393 ساعت 14:42 | بازدید : 182 | نویسنده : ? | ( نظرات )

11 شهریور برابر با سالروز ثبت مدرسه‌ دارالفنون در فهرست آثار ملی است. این مدرسه که روزگار پر فراز و نشیبی را از سرگذرانده، محقق، نویسنده و مترجمانی چون اعتمادالسلطنه، عباس اقبال آشتیانی، محمد معین و مصطفی چمران را در دامان خود پرورش داده است. در این گزارش مروری کوتاه بر دستاوردها و تالیفات این بزرگمردان خواهیم داشت.بنایی که سال‌هاست سکوت اختیار کرده است/نویسندگان و مترجمانی که در دامان دارالفنون تربیت یافتند

دارالفنون با 166 سال قدمت، یکی از مهم‌ترین مکان‌های تاریخی-‌آموزشی ایران به‌شمار می‌رود و در پر سر و صداترین و پر ازدحام‌ترین منطقه‌ تهران (میدان توپخانه در سمت منتهی به خیابان‌های ناصریه، الماسیه و ناصرخسرو) قرار گرفته است. مدرسه‌ دارالفنون از یادگارهای دوران قاجار است و بنای تاریخی ارزشمندی دارد. در محوطه حیاط و ساختمان‌های دارالفنون اشعاری از 11 شاعر بزرگ پارسی‌زبان مانند فردوسی، مولوی، بابا افضل کاشانی بر کاشی‌های فیروزه‌ای نقش بسته که جلوه‌ای خاص به آن داده است.

دارالفنون در بدو تاسیس پذیرای دانش‌آموزانی بود که از بین شاهزادگان 14 تا 16 سال انتخاب می‌شدند و شهریه‌ای نیز نمی‌پرداختند. به تدریج رشته‌هایی مثل طب، جغرافیا، سینما، تئاتر، نقاشی، عکاسی در این مرکز آموزشی تدریس می‌شد. در اواخر دوره قاجار فعالیت دارالفنون رفته رفته دچار رکود شد. در فاصله سال‌های 1310- 1318 دارالفنون مجددا وارد دوره جدیدی از شکوفایی و رونق شد. نیکلای نیویچ مارکف، مهندس روسی مسئولیت بازسازی دارالفنون را به عهده گرفت و در زمان کفالت اسماعیل مرآت در وزارت معارف و اوقاف و صنایع مستظرفه این اقدامات پیگیری شد. علاقه مفرط و اطلاعات فراوان مارکف درباره معماری ایرانی و هخامنشی باعث شد او ساختمانی جدید به سبک معماری هخامنشی – اروپایی بنا کند. 
 


موضوعات مرتبط: , ,

|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


«دا» و پنج اثر دیگر مسافر مسکو شدند
دو شنبه 10 شهريور 1393 ساعت 15:22 | بازدید : 160 | نویسنده : ? | ( نظرات )

«دا»، «سفر به گرای 270 درجه»، «داستان‌های شهر جنگی»، «دشتبان»، «شطرنج با ماشین قیامت» و «غنیمت»، جزو آثار ارسالی انتشارات الهدی به نمایشگاه کتاب مسکو، به منظور ارائه امتیاز نشر (رایت) قرار گرفته‌اند.«دا» و پنج اثر دیگر مسافر مسکو شدند

گروه انتشاراتی الهدی، امتیاز نشر 99 عنوان کتاب از آثار خود و 19 ناشر ایرانی را در نمایشگاه کتاب مسکو عرضه می‌کند که در میان آنها، علاوه بر آثار کلاسیک کشورمان، نام آثار پرفروشی چون «دا»، «سفر به گرای 270 درجه»، «داستان‌های شهر جنگی»، «دشتبان» و «شطرنج با ماشین قیامت» به چشم می‌خورد.

آثار ارسالی حوزه دفاع مقدس به نمایشگاه کتاب مسکو، به منظور ارائه امتیاز نشر (رایت) توسط الهدی، این عنوان‌هاست:

1. دا (فارسی)/ سیده زهرا حسینی/ سوره مهر
این کتاب، روایت خاطرات سیده زهرا حسینی در مورد جنگ ایران و عراق است و به اهتمام سیده اعظم حسینی نگاشته شده و توسط انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده‌ است. «دا»، در زبان کردی به معنی مادر است و زهرا حسینی که خود یکی از کردهای پهله زرین‌آباد استان ایلام است، با انتخاب این عنوان سعی کرده به موضوع مقاومت مادران ایرانی در طول جنگ ایران و عراق بپردازد. 
 


موضوعات مرتبط: , ,

|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


چگونه کودکمان را به خواندن رمان علاقه مند کنیم؟
دو شنبه 10 شهريور 1393 ساعت 15:18 | بازدید : 127 | نویسنده : ? | ( نظرات )

جرقه اولیه داستانی «بال نقره‌ای» به گونه ای است که پلی میان افسانه و واقعیت می سازد؛ یعنی همان نکته‌ای که خیلی زود می تواند خیالات کودک را تسخیر کند.چگونه کودکمان را به خواندن رمان علاقه مند کنیم؟/ «بال نقره‌ای» را بخوانید

با نگاهی گذرا به وضعیت ادبیات جهان در حوزه کودک و نوجوان در می‌یابیم که پدیده‌ای به نام رمان کودک، جایگاه واقعی‌اش را در بین مخاطبان خود پیدا کرده است به نحوی که سالیانه ده‌ها جایزه و جشنواره نیز در این زمینه اهدا و برگزار  می‌شود.

کارشناسان ادبیات کودک و نوجوان در کشور ما همواره با این سؤال مواجه بوده‌اند که حد و مرز رمان کودک تا کجاست و اصولاً چگونه باید کودک را به عنوان یک رمان خوان به رسمیت شناخت؟ ایجاد نشدن جرقه‌های اولیه در نوشتن رمان برای کودکان از سوی نویسندگان ما، در درجه اول ریشه در نشناختن حدود انتخاب موضوع و شیوه پردازش دارد. نکته ای که فقط با مرور ضمنی آثار شاخص ترجمه شده قابل دستیابی است.

برخی کارشناسان بر این باورند که رمان کودک با در نظر گرفتن استانداردهای جهانی، ایجاد پلی حسی مابین کودکی کردن تا مرز نوجوانی کردن است و کفه این ترازوی حسی باید به سمت مرز مبدأ یعنی کودکی متمایل باشد. هدف اصلی رمان کودک ایجاد جهان دگرگون در ذهن کودک نیست بلکه رسالت اصلی‌اش این است که در درجه نخست ترس خواننده از مواجه شدن با کتاب‌های قطور را از بین ببرد.

در رمان کودک معمولاً اصولی اولیه چون استفاده از شخصیت‌های شبه فانتزی، ایجاد ماجراهای داستانی پرکشش وجدال سیاهی و سفیدی مورد استفاده قرار می‌گیرد، یعنی همان عواملی که مختص داستان‌های شبه افسانه ای کوتاه، همراه با تصویرگری با تغییری کوچک و نامحسوس است.

نویسندگان بسیاری تاکنون توانسته‌اند به منظور ارتقای کیفیت و ثبت رمان کودک گام‌های موثری بردارند که از میان آن‌ها می‌توان از «کنت اپل»، نویسنده کانادایی نام برد. اپل توانسته با استفاده از تخیل مثال زدنی‌اش، بسیاری از کودکان را با مفهوم رمان کودک آشنا کند؛ نویسنده ای که کارهایش

 


موضوعات مرتبط: , ,

|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


نشست آشنایی با اصول فهرست‌نویسی نسخه‌های خطی
یک شنبه 9 شهريور 1393 ساعت 16:13 | بازدید : 152 | نویسنده : ? | ( نظرات )

نشست آشنایی با اصول فهرست‌نویسی نسخه‌های خطی با سخنرانی دکتر سیدمحمد طباطبایی «منصور» دوشنبه 10 شهریور در کتابخانه و موزه ملی ملک برگزار می‌شود.

 به نقل از روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه نشست آشنایی با اصول فهرست‌نویسی نسخه‌های خطیملی ملک، در این نشست، اصول اساسی و بنیادین برای فهرست‌نویسی نسخه‌های خطی در کتابخانه‌ها و گنجینه‌های این نسخه‌ها مورد بررسی و بحث قرار می‌گیرد. 

نشست آشنایی با اصول فهرست‌نویسی نسخه‌های خطی، سومین نشست از این مجموعه جلسه‌های تخصصی شناخت فرهنگ و هنر ایرانی- اسلامی است که به مناسبت دهه کرامت و ششمین جشنواره فرهنگی هنری ماه هشتم در موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک برگزار می‌شود. 

موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، نخستین موزه وقفی- خصوصی ایران و یکی از شش کتابخانه بزرگ کشور در حوزه نسخه‌های خطی است که در سال 1316 خورشیدی از سوی حاج حسین آقا ملک بر آستان قدس رضوی وقف شده است. این موقوفه 77 ساله اکنون در محوطه تاریخی باغ ملی تهران واقع شده است. 

این نشست دوشنبه 10 شهریورماه از ساعت 16 تا 18 در میدان امام خمینی(ره)، خیابان امام خمینی، سردر باغ ملی، خیابان ملل متحد برگزار می‌شود. علاقه‌مندان حوزه هنرهای سنتی ایرانی- اسلامی به ویژه دوستداران نسخه‌های خطی می‌توانند در نشست یادشده حضور یابند.

 


موضوعات مرتبط: , ,

|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


پرفروش‌های کتاب دفاع مقدس بر اساس اطلاعات شهر کتاب
یک شنبه 9 شهريور 1393 ساعت 16:11 | بازدید : 149 | نویسنده : ? | ( نظرات )

کتاب‌ ‌های«من زنده‌ام»، «زندان الرشید»، «همت»، «لشكر خوبان» و «آن بيست و سه نفر» از کتاب‌های پرفروش فروشگاه مرکزی شهر کتاب در نیمه دوم مرداد ماه هستند.فروشگاه مرکزی شهر کتاب

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی موسسه شهر کتاب در میان فهرست کتاب‌های پرفروش فروشگاه مرکزی شهر کتاب در نیمه دوم مرداد امسال (1393) در حوزه‌ دفاع مقدس کتاب‌های «من زنده‌ام» نوشته معصومه آباد، «زندان‌الرشيد» خاطرات علی‌اصغر گرجی‌زاده، به قلم محمدمهدی بهداروند، «آن بيست و سه نفر» خاطرات خودنوشت احمد یوسف‌زاده، «همت» اثر محمد عزیزی و «لشكر خوبان» خاطرات مهدی‌قلی رضایی، از معصومه سپهری قرار دارند. 

«من زنده‌ام»، مجموعه خاطرات معصومه آباد از روزهای کودکی تا زمان اسارتش در اردوگاه‌های رژیم بعث عراق است. این کتاب از سوی انتشارات بروج در قطع وزیری، 555 صفحه منتشر شده و طی یک‌سال به چاپ چهل و یکم رسیده است.

کتاب «زندان الرشید»، خاطرات رئیس ستاد سپاه ششم نیروی زمینی سپاه، سردار علی‌اصغر گرجی‌زاده، خاطره‌نگار محمدمهدی بهداروند، با شمارگان پنج هزار نسخه، 746 صفحه، قطع وزیری، مصور، جلد گالینگور، به بهای 299 هزار ریال از سوی انتشارات سوره مهر در آستانه چاپ سوم است.

«همت» را انتشارات روزگار با همکاری انتشارات پلاک هشت، اول بهمن 1392 با شمارگان سه‌هزار و 300 نسخه، در یکهزار و 152 صفحه، قطع رقعی و به بهای 400‌هزار ریال منتشر کرده است. 

«آن بیست و سه نفر»، خاطرات خودنوشت احمد یوسف‌زاده را انتشارات سوره مهر، با شمارگان دو هزار و 500 نسخه، قطع رقعی، 408 صفحه، با بهای 139 هزار ریال در خرداد 1393 منتشر کرده است. 

كتاب «لشگر خوبان» خاطرات داستانی مهدی‌قلی رضایی از رزمندگان قدیمی آذربایجان است. این خاطرات به قلم معصومه سپهری كه پیش از این، خاطرات نورالدین عافی در كتاب «نورالدین پسر ایران» با تدوین وی به چاپ رسیده ‌بود، نوشته شده‌ است. سوره مهر اخیراً چاپ سی‌و هفتم «لشکر خوبان» را با شمارگان دو هزار و 500 نسخه منتشر کرده است.


موضوعات مرتبط: , ,

|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


تمدید مهلت ارسال آثار به بیست و سومین دوره کتاب‌های برتر دانشگاهی
یک شنبه 9 شهريور 1393 ساعت 16:7 | بازدید : 156 | نویسنده : ? | ( نظرات )

مهلت ارسال آثار به بیست‌ و سومین دوره کتاب‌های برتر دانشگاهی، تا پایان شهریورماه 93 تمدید شد.

مجید جهانی،‌ مدیر واحد نشر موسسه انتشارات دانشگاه تهران، درباره تمدید مهلت ارسال آثار به بیست‌ و سومین دوره کتاب‌های برتر دانشگاهی، اظهار کرد: با توجه به استقبال اهالی علم از فراخوان ارسال آثار که پیش از این تا پایان مردادماه اعلام شده بود، این مهلت تا پایان شهریورماه تمدید شد.

وی با اشاره به این‌که تاکنون بیش از 500 اثر دانشگاهی به دبیرخانه بیست و سومین دوره کتاب‌های برتر دانشگاهی ارسال شده است، گفت: تلاش داریم تا‌ بیست ‌و سومین دوره انتخاب کتاب‌های برتر دانشگاهی باشکوه بیشتری برگزار شود، بنابراین از همه دانشگاه‌ها و ناشران دانشگاهی برای شرکت در این دوره دعوت می‌کنیم.

ناشران برای شرکت در این دوره کافی است کتاب منتشر شده در سال 92 را ارسال کنند، مشروط به این‌که همگی یا یکی از مولفانیا مترجمان این آثار، عضو هیات علمی دانشگاه‌ باشند و سه نسخه از کتاب به‌همراه فهرست سوابق علمی و پژوهشی پدیدآورندگان نیز به دبیرخانه ارسال شود. درباره آثار ترجمه‌ای نیز کافی است 50 صفحه از کتاب ارسال شود.

در این دوره، کتاب‌هایی که اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها به زبان‌های خارجی تالیف کرده‌اند نیز در بخش بین‌الملل بررسی خواهد شد.

آخرین مهلت ارسال کتاب به بیست و سومین دوره کتاب سال دانشگاهی، تا پایان شهریورماه 1393 اعلام شده است. مراسم پایانی این جشنواره و قدردانی از مولفان و مترجمان برتر نیز در نیمه دوم سال جاری برگزار خواهد شد.

مولفان، مترجمان و ناشران می‌توانند آثار خود را تا پایان شهریورماه به نشانی دبیرخانه بیست و سومین دوره کتاب سال دانشگاهی، واقع در انتهای کارگر شمالی، خیابان شانزدهم، موسسه انتشارات دانشگاه تهران ارسال و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های 88012080، 88009326 و 88001080 تماس بگیرند.


موضوعات مرتبط: , ,

|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


به مناسبت نهم شهریور سالروز ربوده شدن امام موسی صدر
یک شنبه 9 شهريور 1393 ساعت 16:4 | بازدید : 138 | نویسنده : ? | ( نظرات )

مرور چهره سیاسی و مذهبی امام موسی صدر در میان برگ‌هایی از تاریخ با تکیه برخوانش متفاوت وی از اسلام و نفوذ کلامش در اذهان مپیشوایی فراتر از زمان و کتاب‌هایی برای زدودن هاله های ابهام/ مروری بر چند اثر درباره اندیشه ای ربوده شدهردم لبنان نشان از این دارد که تاریخ پس از 36 سال از مفقود شدنش هنوز وی را عمیق‌تر جست‌وجو می‌کند.

 حضور روحانی‌ای به نام امام موسی صدر در میان شیعیان لبنان و تلاش فراگیر وی برای ترغیب  مردم این کشور برای به دست آوردن حقوق خود به افسانه‌ای می‌ماند که در برگ‌های تاریخ سالیانی است که با آب و تاب مرور می‌شود؛ روحانی جوانی که با دست خالی و تنها با تکیه بر قدرت ایمان،مردمی را از ناامیدی، تفرقه و جنگ‌های داخلی بیرون کشاند و به سوی حیاتی عزتمند در سایه اسلام فرا خواند.

اسلامی که با قرائت امام موسی از زیر غبار تفرقه بیرون آمد و تلالوی دیگر گرفت. در سایه این خانه تکانی صدر، حیاتی در لبنان شکل گرفت که امروز شاگردان وی در تلاشند تا با پیروی از آن خوش بدرخشند و نام مردی را که در کوچه و خیابان‌ها‌ی یکی از زیباترین سرزمینی‌های کنار مدیترانه هنوز هم زمزمه می‌شود، زنده نگه دارند. 

مرور کتاب‌های که به نوعی سعی کردند به ترسیم نقش و چهره‌ای از امام موسی صدر در نجات مردم لبنان با تمسک به مذهب شیعه روی آورند نشان از این دارد که تاریخ سعی دارد با ثبت چهره‌ای که سرنوشتش در هاله‌ای از ابهام مانده وی را در اذهان زنده نگه دارد. چهره‌ای که در کتاب‌هایی با عنوان «پیشوایی فراتر از زمان» نوشته دکتر محمود سریع‌القلم، «لبنان به روایت امام موسی صدر و شهید مصطفی چمران» به کوشش زنده‌یاد علی حجتی کرمانی و  «ساختار سیاسی اجتماعی لبنان و تأثیر آن بر پیدایش جنبش امل» تالیف سیدعلی حق‌شناس کمیاب بر وجه سیاسی صدر به شکل بارزی تاکید شده است.

 


موضوعات مرتبط: , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نقد کتاب: مهارت هاي زندگي در سيره رضوي
پنج شنبه 6 شهريور 1393 ساعت 11:47 | بازدید : 158 | نویسنده : ? | ( نظرات )

اين اثر به انديشه و سيره علمي و عملي امام رضا عليه السلام در عرصه‌هايي نظير مطالعات كاربردي دين و روان، مهارتهاي ذهني-شناختي، مهارت‌هاي ارتباطي-اجتماعي و مهارتهاي خانوداگي- تربيتي پرداخته است.

در اين كتاب با نگاهي پژوهشگرانه و تأمل‌برانگيز در آموزه‌هاي ديني، راهبردهايي كلي و فراگير را مطرح مي‌كند كه براي هر زمان و مكان پاسخگوست. اين كتاب صرفا حديث رضوي نيست، بلكه نگاهي به احاديث دارد و وارد فرازي از گفتار قول و فعل امامان مي‌شود و متناسب با تعريف استاندارد جهاني بهداشت دسته‌بندي‌هاي خود را ارائه مي‌دهد.
در اين كتاب، رهنمودهاي امام به دو دسته تقسيم مي‌شوند؛ برخي به گونه‌اي مستقيم به موضوع مهارتهاي زندگي پرداخته و برخي ديگر، بازتاب نگاه كلي و جامع امام است و مي‌توان با رويكردي تعميمي آن را به موضوع مهارتهاي زندگي پيوند داد بخش‌هاي مختلف كتاب اشاره كرد و گفت: «مهارت خودآگاهي، مهارت تصميم‌گيري، مهارت حل مسأله، مهارت تفكر نقاد، مهارت تفكر خلاق، مهارت دوست‌يابي، مهارت‌هاي خانوادگي، مهارت‌هاي شناختي، مهارت‌هاي فرزندپروري، مهارت‌هاي تربيتي و... از جمله بخش‌هاي مختلف كتاب «مهارتهاي زندگي در سيره رضوي» است.
مزاياي كتاب مذكور را مي¬توان در حسن گزينش روايات از ميان حجم عظيمي از معارف اهل بيت عليهم السلام دانست. ديگري، امروزي بودن ادبيات نوشتار است كه از پيچيدگي ها، اطناب مطالب و خسته كننده بودن مبرا بوده و خواننده توان ارتباط گيري ذهني با متن را دارا است و از پيچيدگي هاي كتب روانشناختي و حتی روایی بدور بوده است. و از ديگر مزاياي آن ارائه مثالها و نمونه هاي كاربردي از روايات و سيره رضوي براي پاسخگويي به مسائل عصر كنوني از منظر اهل بيت عليهم السلام است. بنابراين كاربردي بودن مطالب كتاب بسيار حائز اهميت است.
 


موضوعات مرتبط: , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


عضویت رایگان...به مناسبت فرا رسیدن هفته دولت
پنج شنبه 6 شهريور 1393 ساعت 8:28 | بازدید : 185 | نویسنده : ? | ( نظرات )

 

به مناسبت فرا رسیدن هفته دولت عضویت در کتابخانه های عمومی به صورت رایگان می باشد.

 توجه به موارد ذيل در خصوص در خواست عضويت رایگان الزامي است:
1- حضور هر فرد در كتابخانه عمومي براي ارائه مدارك و دريافت كارت الزامي است.
2- دريافت 5000 ريال هزينه صدور كارت الزامي است.
3- ارائه درخواست عضويت به صورت الكترونيك در سامان، بلامانع است.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


به مناسبت دهه كرامت؛ 7 عنوان كتاب با موضوع امام رضا(ع) رونمايی می‌شود
چهار شنبه 5 شهريور 1393 ساعت 10:48 | بازدید : 145 | نویسنده : ? | ( نظرات )

معاون اجرايی انتشارات به‌نشر آستان قدس رضوی از رونمايي 7 كتاب در ايام دهه كرامت خبر داد و گفت: رساله الذهبيه، فی‌رهاب الامام‌ رضا(ع)، آفتاب نام كوچك توست، كتاب‌شناسی امام رضا(ع)، زيارت نامه امام‌ رضا(ع) به زبان انگليسی و فرانسوی، ويژگی فقه از نظر امام رضا(ع) و خطبه توحيديه از جمله كتبی است كه در ايام دهه كرامت رونمايی خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) شعبه خراسان رضوی، سيد احمد ميرزاده، معاون اجرايی انتشارات به‌نشر آستان قدس رضوی، امروز، 19 شهريور ماه، در نشست خبری كه در ساختمان انتشارات به‌نشر آستان قدس رضوی برگزار شد، گفت: ما به عنوان اصلی‌ترين مسئول نشر در آستان قدس رضوی سعی داريم تا نيازهای اصلی مخاطبان را شناسايی كرده و بر اساس آن كتب و محصولات مورد نياز را فراهم كنيم.

معاون اجرايی انتشارات به‌نشر آستان قدس رضوی افزود: چشم‌انداز آينده شركت به نشر تبديل شدن عالی‌ترين و مدرن‌ترين مركز چاپ قرآن و بزرگترين ناشر كتب غير آموزشی و محصولات غير فرهنگی و آثار چند رسانه‌ای است.

ميرزاده با اشاره به اينكه تبادل موضوعات بين ناشران ملی و بين‌المللی و طراحی چاپ قرآن برای مسلمانان جهان از ديگر برنامه‌های انتشارات به‌نشر آستان قدس رضوی است، يادآور شد: قريب به 30 ميليون تومان كتاب نشر شده است كه يك سوم آن مربوط به قرآن، ادعيه و زيارت است، علاوه بر اين با هماهنگی اداره امور فرهنگی و تبليغات آستان قدس رضوی نيز از كشورهای شيعه منطقه تقاضای چاپ و ارسال قرآن را داريم اما متاسفانه در حال حاضر آمار دقيق قرآن‌های ارسال شده به كشورهای خارج در دست نيست.

وی درباره آثار توليدی در حوزه كتب غير درسی گفت: 4120 كتاب ويژه كودكان منتشر شده است كه از اين تعداد يك چهارم به صورت خاص به مفاهيم دينی، آموزش اخلاق اسلامی،‌ آموزش سيره اهل بيت(ع) اختصاص دارد.

معاون اجرايی انتشارات به‌نشر آستان قدس رضوی خاطر نشان كرد: تاكنون 41 عنوان كتاب ويژه سيره امام رضا(ع) منتشر شده و در حال حاضر نيز 21 كتاب درباره سيره و سنت رضوی در دست چاپ است، علاوه بر اين 7 عنوان كتاب در مرحله صحافی است كه به مناسبت دهه كرامت از آنها رونمايی می‌شود.

 


موضوعات مرتبط: , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


اسامی کتاب‌های پرتکرار حوزه دفاع مقدس
چهار شنبه 5 شهريور 1393 ساعت 8:59 | بازدید : 139 | نویسنده : ? | ( نظرات )

موسسه خانه کتاب اسامی 375 عنوان کتاب پرتکرار در چهار ماه نخست سال، به انضمام وضعیت آماری نشر در تیر ماه را اعلام کرد. چند عنوان کتاب حوزه دفاع مقدس در این فهرست قرار دارد.اسامی کتاب‌های پرتکرار حوزه دفاع مقدس

 بر اساس اعلام بانک اطلاعات موسسه خانه کتاب در چهار ماه نخست امسال 375 عنوان کتاب بیش از یك بار به چاپ رسیده‌اند. 

«من زنده‌ام: خاطرات دوران اسارت» با 16 بار و «سلام بر ابراهیم: زندگینامه و خاطرات شهید ابراهیم هادی» با 9 بار، پرتکرارترین کتاب‌ها در حوزه دفاع مقدس بوده‌اند. 

همچنین کتاب «لشكر خوبان: خاطرات مهدی‌قلی رضایی» از کتاب‌هایی است که در چهار ماه نخست امسال، 6 بار تجدید چاپ شده است.


موضوعات مرتبط: , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


به بهانه 5 شهریور، روز بزرگداشت زکریای رازی
چهار شنبه 5 شهريور 1393 ساعت 8:54 | بازدید : 171 | نویسنده : ? | ( نظرات )

اگر همه می‌توانستند از استعدادهای خود درست بهره بگیرند، دنیا همان بهشت موعود می‌شد که همه می‌خواهند.»این سخن یادگار مانده از محمدبن زکریای رازی، پزشک، فیلسوف و شیمیدان ایرانی است که امروز چهارشنبه 5 شهریورماه، در تقویم ایرانیان روز بزرگداشت وی نامگذاری شده است.

نام وی محمد، نام پدرش زکریا و کنیه‌اش ابوبکر است. مورخان شرقی در کتاب‌هایشان او را محمد بن زکریای رازی خوانده‌اند اما اروپائیان و مورخان غربی از او به نام‌های رازس Rhazes و رازی Al-Razi در کتاب‌های خود یاد کرده‌اند. به گفته ابوریحان بیرونی، وی در شعبان سال ۲۵۱ هجری (۸۶۵ میلادی) در ری متولد شد و دوران کودکی و نوجوانی‌ و جوانی‌اش دراین شهر گذشت.

از رازی، پزشک و طبیعت‌شناس بزرگ ایرانی به‌عنوان پدر علم شیمی یاد کرده‌اند، چراکه دانش کیمیایی کهن را به علم شیمی نوین دگرگون کرد. وی مکتب جدیدی در علم کیمیا تاسیس کرد که آن‌را می‌توان مکتب کیمیای تجربی و علمی نامید. «ژولیوس روسکا» دانشمند برجسته، رازی را پدر شیمی علمی و بانی مکتب جدیدی در علم دانسته است. این لقب را پیش از این به دانشمند فرانسوی «لاوازیه» داده بودند. 

این دانشمند بزرگ توانست در علم شیمی مواد شیمیایی از جمله الکل و اسید سولفوریک (زیت الزاج) را کشف کند. رازی در علوم طبیعی و از جمله فیزیک تبحر داشت. ابوریحان بیرونی و عمر خیام نیشابوری، بررسی‌ها و پژوهش‌های خود را در زمینه‌هایی چون چگال ‌سنجی زر و سیم، مرهون دانش رازی هستند. وی در علوم فیزیولوژی و کالبدشکافی، جانورشناسی، گیاه شناسی، کانی‌شناسی، زمین شناسی، هواشناسی و نورشناسی نیز دستی بر آتش داشت.


موضوعات مرتبط: , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


سالن مطالعه کتابخانه ملی چین
سه شنبه 4 شهريور 1393 ساعت 11:37 | بازدید : 135 | نویسنده : ? | ( نظرات )

motlechina

 


موضوعات مرتبط: , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


هفته دولت گرامی باد...
سه شنبه 4 شهريور 1393 ساعت 9:27 | بازدید : 192 | نویسنده : ? | ( نظرات )

اين هفته مبارک بر همه دولت مردانی که وجود خويش را وقف خدمت به اسلام و جامعه کرده اند، خجسته و فرخنده باد.

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مسابقه کتابخوانی آنلاین....
یک شنبه 2 شهريور 1393 ساعت 9:51 | بازدید : 163 | نویسنده : ? | ( نظرات )
عنوان مسابقه:
حيا
 
گروه هدف:
تمام موارد
 
تاریخ شروع:
۱۳۹۳/۶/۱ ساعت ۱۲:۰۰ بعد از ظهر
 
تاریخ اعلام نتایج:
۱۳۹۳/۷/۵ ساعت ۰۸:۰۰ صبح
 
نوع جایزه:
نقدی
گروه مسابقه:
کتابخوانی
 
تعداد سوالات:
10
 
تاریخ پایان:
۱۳۹۳/۶/۳۱ ساعت ۱۲:۰۰ بعد از ظهر
 
تعداد برندگان:
40
 
میزان جایزه:
300000 ریال
 
توضیحات: این مسابقه با همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان و طرح یاران کانون نخبگان جوان برگزار می شود.
 
عزیزان علاقمند می توانند با مراجعه به سایت www.booki.ir در این مسابقه شرکت نمایند.

 



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


جانمايه شوق و شيفتگي در تفسيري شورانگيز از سوره يوسف
یک شنبه 2 شهريور 1393 ساعت 9:13 | بازدید : 143 | نویسنده : ? | ( نظرات )

چاپ ششم «قصه یوسف (ع)» با عنوان فرعی «الستین الجامع للطائف البساتین» با املای احمد بن محمد بن زید الطوسی به اهتمام محمد روشن، از سوی انتشارات علمی و فرهنگی چاپ و منتشر شده است.جانمايه شوق و شيفتگي در تفسيري شورانگيز از سوره يوسف (ع)

در قرآن مجید سوره‌ای است که به «احسن القصص» ملقب شده و حدیث آوارگی یوسف، داستان دلدادگی زلیخا و آن مایه از شور و شوق، شیفتگی و هجر و وصلی که در این سوره آمده، الهام بخش بسیاری از نویسندگان، شاعران و مفسران بوده است.

کتاب «قصه یوسف (ع)» تفسیری است از سوره یوسف که از گفته‌هاي «تاج‌الدین ابوبکر احمدبن محمد بن زید الطوسی" از عالمان قرن هفتم قمري با نثری بسیار روان و شیوا و با رنگی عارفانه نگاشته شده است.

شیوه تألیف کتاب همانندی بسیاری با «کشف الاسرار و عدة الابرار» میبدی دارد. بدین سان که در آغاز هر فصل، نخست آیه ای از سوره یوسف یاد می‌شود و سپس شأن نزول  و شرح و تفسیر و تأویل آن می‌آید. آن گاه قصه نقل می‌شود و در میانه، مضامینی عارفانه و دلکش تحت عنوان «لطیفه»، کلام را زینت می‌بخشد. گوینده از آوردن حکایت‌های دلنشین و اشارات مطبوع دریغ نمی‌ورزد و هر فصل را با شعرهایی به پایان می‌رساند.

این کتاب علاوه بر اشتمال بر تفسیر و تأویل، از نظر سلاست و انشا و داشتن لغات و اصطلاحات اصیل بسیار حائز اهمیت است و از متون معتبر به شمار می‌رود.

مصحح در ابتدای این کتاب درباره مؤلف آن مي‌نويسد:این تفسیر از امالی: «خواجه امام تاج‌الدین سیف النظر جمال الائمه ابوبکر احمدبن محمد بن زید الطوسی است، که چون از دیار خوراسان نهضت کرد و به بلاد کوهستان و عراق رحلت کرد ... خلق از وی التماس کردند که در فن موعظه مجموعی سازد ... اما به هر جا مانعی پیدا شد چون ازدحام اشغال و سرعت انتقال، تا به جانب آذربیجان رسید... قومی را از متعلمان ... رغبتها وافر دید. سوال ایشان را اجابت کرد، و در اساس و قاعده سخن فکرت کرد... بهتر از قصه یوسف نبود... چون این قصه خوشترین قصه‌ها بود ... شصت مجلس موشح به لطایف و ظرایف املا کرد ...»

 


موضوعات مرتبط: , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


قدیمی‌ترین نسخه‌ خطی «قانون» کجا نگهداری می‌شود؟
شنبه 1 شهريور 1393 ساعت 17:46 | بازدید : 144 | نویسنده : ? | ( نظرات )

اول شهریورماه، در تقویم ایرانیان روز پزشک نامیده شده است. به این بهانه گزارش پیش‌رو به ویژگی‌ها و همچنین محل نگهداری قدیمی‌ترین نسخه‌های کتاب «قانون» ابن سینا، پزشک و دانشمند نامی ایران اختصاص دارد.

به گفته دکتر علی‌اکبر ولایتی، قدیمی‌ترین نسخه کتاب «قانون» که در لنینگراد نگهداری می‌شود، در سال 1175 یعنی 138سال بعد از فوت ابن‌سینا بازنویسی شده است. نسخه «قانون» کتابخانه ملک هم از قدیمی‌ترین نسخه‌های موجود از این کتاب است.

کتابخانه فرهنگستان علوم و انستیتو ملل آسیا «شعبه لنینگراد» قدیمی‌ترین کتابخانه دولتی روسیه است که در سال 1714 میلادی به فرمان پترکبیر (1672-1725 م) در سن پترزبورگ تاسیس شد و بیش از پانزده میلیون جلد کتاب دارد.

بخش کتاب‌های چاپی این کتابخانه نشریاتی بسیار کمیاب از نخستین ادوار چاپ سنگی به زبان فارسی دارد. قدیمی‌ترین کتاب چاپ سنگی فارسی این کتابخانه «گلستان سعدی» است که در سال 1199 شمسی در تبریز چاپ شده است. 

قدیمی ترین نسخه خطی «قانون» در موزه آرامگاه بوعلی به بیان فاطمه زارعی، مدیر موزه بوعلی سینای همدان، قدیمی‌ترین نسخه خطی کتاب «قانون» بوعلی سینا در این موزه نگهداری می‌شود.

این نسخه خطی کتاب «قانون» مجموعه کامل دستنویس در قطع وزیری است که در دوره صفویه نگاشته شده که از جاذبه‌های اصلی موزه و مورد توجه بازدیدکنندگان و گردشگران خارجی است.

زارعی درباره این کتاب عنوان کرده: «کتاب «قانون در طب» یکی از کتاب‌های ابن سینا در زمینه پزشکی است که نزدیک به 700 سال در مراکز علمی اروپا تدریس می‌شد و اصل کتاب به زبان عربی نوشته شده است. این کتاب مهم‌ترین و مفصل‌ترین کتاب ابن سینا در طب و از مهم‌ترین کتاب‌های طبی در تمدن ایران پس از اسلام و از جمله مهم‌ترین آثار پزشکان دنیای قدیم است.»

 

 


موضوعات مرتبط: , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


انتشار فراخوان پنجمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس
شنبه 1 شهريور 1393 ساعت 17:44 | بازدید : 128 | نویسنده : ? | ( نظرات )

پنجمین دوره نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس فراخوان داد. ناشران تا 10 شهریور برای نام‌نویسی مهلت‌دارند.

فراخوان پنجمین دوره نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس همزمان با هفته دفاع مقدس، با هدف ارتقای سطح کمی و کیفی آثار و همچنین ترویج فرهنگ مطالعه منتشر شد.پوستر فراخوان

بر این اساس، تمامی ناشران می‌توانند از امروز، یکم شهریور 1393 تا 10 شهریور‌، فرم‌های مربوط به ثبت نام را با مراجعه به سایت فاتحان دریافت و پس از تکمیل مدارک خود را به نشانی ستاد برگزاری نمایشگاه، واقع در خیابان حافظ، خیابان نوفل لوشاتو، خیابان هانری کُربن، پلاک3 سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سپاه و بسیج، طبقه اول ارایه دهند.

تمامی ناشرانی که دست‌کم 10 عنوان اثر با موضوع‌های ادبیات پایداری و مقاومت، دفاع‌مقدس و جنگ تحمیلی به چاپ رسانده‌اند، می‌توانند در این نمایشگاه شرکت و ناشرانی که تعداد آثار آن‌ها کمتر از 10 عنوان است هم آثار خود را توسط دیگر ناشران عرضه کنند.

این نمایشگاه ملی به همراه نمایشگاه تقریظ رهبر بر 40 کتاب حوزه دفاع مقدس، از 30 شهریور تا پنجم مهرماه (هفته دفاع مقدس) در مصلی امام خمینی(ره) برپا می‌شود.


موضوعات مرتبط: , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


«شلیک کن رفیق» دغدغه فولادوند درباره جنگ تحمیلی
شنبه 1 شهريور 1393 ساعت 17:42 | بازدید : 125 | نویسنده : ? | ( نظرات )

«شلیک کن رفیق» تازه‌ترین مجموعه شعر اندیشه فولادوند که به همت نشر ثالث منتشرشده، حاصل دغدغه شاعر نسبت به جنگ عراق علیه ایران است.تصویر کتاب

اندیشه فولادوند بیشتر به‌عنوان بازیگر شناخته می‌شود تا شاعر؛ اما او پیش از ورود به دنیای بازیگری با شعر و شاعری دمخور بوده و تاکنون پا به‌پای بازیگری سرودن شعر را هم پیش برده است.

«شلیک کن رفیق» تازه‌ترین مجموعه شعر اندیشه فولادوند که به همت نشر ثالث منتشرشده، حاصل دغدغه او درباره جنگ عراق علیه ایران و نسلی است که با آن درگیر بوده‌اند. فولادوند به نسلی تعلق دارد که در بحبوحه جنگ زاده شده یا کودکی خود را در آن روزگار سپری کرده است. از همین رو صداها و تصاویر زیادی از آن روزگار در ذهنش باقی‌مانده که در اشعارش منعکس شده است.

تصویر رزمندگان که راهی جبهه‌های جنگ می‌شوند، تصویر صحنه‌های نبرد، ردّ گلوله‌های ضد هوایی در آسمان، صدای هشدار آژیر، نوحه‌های حاج صادق آهنگران و هزاران یادگار خوب و بد از آن روزگار که یادآوریشان می‌تواند فی‌نفسه نوستالژیک و برای هم‌نسلان او دارای جذابیت باشد؛ به‌خصوص وقتی با شعر می آمیزد و تاثیرش به مراتب بیشتر می شود.

«شلیک کن رفیق» چنین نشانه‌هایی فراوان دارد و نشان می‌دهد که شاعر امروز، به‌عنوان کودک آن روزگار، جنگ را حتی در پشت جبهه، با تمام وجود خود احساس کرده و با احساس و تجربه شخصی خود از یادگارهای آن روزگارِ تلخ و شیرین می‌گوید. بااین‌حال فولادوند کوشیده در اشعارش کمتر به سراغ سیاهی‌های جنگ برود، از دریچه احساسات زنانه آن فضا را تلطیف کرده، با فضای ذهنی و خاطراتش درآمیخته و درعین‌حال به این اشعار کیفیتی شخصی داده است.

البته جنگ مضمون همه شعرهای این مجموعه یا اشعار اخیر فولادوند نیست، او در این کتاب که اشعار دهه هشتاد او را در بر می‌گیرد؛ مضامین متنوعی را مورد توجه قرار داده، از بازی‌های کودکانه، عشق در زندگی، نوستالژی تهران و عشق به سینما و... اشعاری سروده است. مجموعه شعر قبلی فولادوند «عطسه‌های نحس» نام داشت.

«شلیک کن رفیق»(مجموعه شعر)، سروده اندیشه فولادوند، با شمارگان یک‌هزار و صد نسخه، ۲۱۵ صفحه در قطع رقعی، به بهای 100 هزار ریال بهار ۱۳۹۳ از سوی نشر ثالث روانه بازار نشر شده است.


موضوعات مرتبط: , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


«جراحی در خاكریز» را برای قدردانی از پزشکان ایثارگر نوشتم
شنبه 1 شهريور 1393 ساعت 17:39 | بازدید : 120 | نویسنده : ? | ( نظرات )

نویسنده «جراحی در خاکریز» گفت: این کتاب را به پاس زحمات و ایثارهای گروه پزشكی حاضر در دفاع مقدس نوشته‌ام.تصویر کتاب

به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، دكتر كرامت یوسفی، نویسنده كتاب «جراحی در خاكریز» درباره ویژگی این كتاب گفت: «جراحی در خاكریز» كتابی بی‌پیرایه و آرام است و سعی شده از شاخ و برگ‌های اضافی در آن پرهیز شود و گزافه گویی و تخیل نداشته باشد، بلكه عین واقعیتی كه در آنجا گذشته بیان شود. در این كتاب بدون هیچ گونه قهرمان سازی سعی كردم ایثار گروه پزشكی را در جبهه‌های جنگ نشان دهم.»

دكتر یوسفی همچنین گفت: «من این كتاب را به پزشكان رزمنده تقدیم كرده‌ام. جراحی در خاكریز، تنها بیان خاطرات من نیست بلكه گوشه‌ای از فداكاری‌هایی است كه تمام پزشكان در روزهای دفاع مقدس به خاطر آرمانی كه به آن متعهد بودند انجام دادند.»

وی با بیان این كه ایثار پزشكان در دفاع مقدس آن طور كه شایسته است منعكس نشده گفت: «امیدوارم با بیان حقایق و واقعیت‌های اینچنینی، بتوان نسل جدید را فارغ از كلیشه‌ها و خاطرات تكراری، نسبت به بخشی از تاریخ كشورشان آشنا كرد و حضور بخش‌های مختلف جامعه در دفاع مقدس را به آن‌ها نشان داد.» 
 


موضوعات مرتبط: , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 410
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 14

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 1
:: باردید دیروز : 2
:: بازدید هفته : 12
:: بازدید ماه : 205
:: بازدید سال : 3268
:: بازدید کلی : 211476