وبلاگ کتابخانه عمومی فرزانگان
عیدتان مبارک
دو شنبه 26 اسفند 1392 ساعت 13:33 | بازدید : 185 | نویسنده : ? | ( نظرات )

عیدتان مبارک

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


«سیستم‌های بانک اطلاعاتی» در بازار کتاب
چهار شنبه 21 اسفند 1392 ساعت 9:41 | بازدید : 258 | نویسنده : ? | ( نظرات )

کتاب «سیستم‌های بانک اطلاعاتی» اثر سی جی دیت با ترجمه عین‌الله جعفرنژاد قمی، از سوی انتشارات علوم رایانه منتشر شد.

 کتاب «سیستم‌های بانک اطلاعاتی» که در بیست‌وهفت فصل تنظیم شده، مفاهیم پیشرفته‌ بانک اطلاعاتی، مثل امنیت، بهینه‌‌سازی، اطلاعات مفقودشده، وراثت داده‌‌ها، بانک‌‌های اطلاعاتی توزیع‌‌شده، سیستم‌‌های پشتیبانی تصمیم، بانک‌‌های اطلاعاتی زمانی، بانک اطلاعاتی مبتنی بر منطق، بانک اطلاعاتی شیءگرا، وب جهانی و XML را بررسی کرده است. «سیستم‌های بانک اطلاعاتی» در بازار کتاب

افرادی که می‌‌خواهند با مفاهیم پیشرفته‌‌ بانک‌‌های اطلاعاتی آشنا شوند، دانشجویان رشته‌‌های کامپیوتر و مرتبط با آن در مقطع کارشناسی‌ارشد، مدیران و برنامه‌‌نویسان شرکت‌‌ها و سازمان‌‌ها می‌‌توانند از این کتاب بهره‌‌مند شوند. 

مخاطبان با مطالعه این اثر می‌‌توانند بانک‌‌های اطلاعاتی پیشرفته‌‌ای را طراحی کنند و با موضوعات امنیت و بهینه‌‌سازی آشنا شوند. 

مولف پیشنهاد کرده است مخاطبان پیش از مطالعه‌‌ این کتاب‌‌، جلد نخست آن را با عنوان «سیستم‌‌های بانک اطلاعاتی ـ جلد اول» مطالعه کنند.
 
چاپ نخست «سیستم‌های بانک اطلاعاتی» با شمارگان یک‌هزار نسخه در 416 صفحه، به بهای 20 هزار تومان از سوی انتشارات علوم رایانه راهی بازار نشر شده است./


موضوعات مرتبط: , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مسابقات آنلاین و مکتوب فروردین ماه
یک شنبه 18 اسفند 1392 ساعت 10:16 | بازدید : 264 | نویسنده : ? | ( نظرات )

منابع مربوط به مسابقات  فروردین ماه را می توانید از سایتwww.booki.ir دریافت نمایید

اخلاق در خانه ۱۳۹۲/۱۲/۱۶ ۱۳۹۳/۱/۲۲
اخلاق همسايه داري و آپارتمان نشيني ۱۳۹۲/۱۲/۱۶ ۱۳۹۳/۱/۱۶
مرگ انديشي در آموزه هاي اسلامي ۱۳۹۲/۱۲/۱۶ ۱۳۹۳/۱/۱۶
قاب جادو(آسيب هاي تلويزيون و اينترنت در غرب) ۱۳۹۲/۱۲/۱۶ ۱۳۹۳/۱/۱۶
ققنوس فاتح(چندروايت شفاهي از سرگذشت شهيد محسن وزوايي) ۱۳۹۲/۱۲/۱۶ ۱۳۹۳/۱/۱۶
روايت گر عشق (مروري بر انديشه هاي شهيد آويني) ۱۳۹۲/۱۲/۱۶ ۱۳۹۳/۱/۱۶
زن و مرد ۱۳۹۲/۱۲/۱۶ ۱۳۹۳/۱/۱۶
پرتوي از اسرار نماز ۱۳۹۲/۱۲/۱۶ ۱۳۹۳/۱/۱۶
تفسير سوره يوسف ۱۳۹۲/۱۲/۱۶ ۱۳۹۳/۱/۱۶
جواني و اخلاق در نهج البلاغه ۱۳۹۲/۱۲/۱۶ ۱۳۹۳/۱/۱۶
صحيفه سجاديه (54-50) ۱۳۹۲/۱۲/۱۶ ۱۳۹۳/۱/۱۶
امر به معروف و نهي از منكر ۱۳۹۲/۱۲/۱۶ ۱۳۹۳/۱/۱۶
دوستي و دوستان ۱۳۹۲/۱۲/۱۶ ۱۳۹۳/۱/۱۶
نظريه سياسي اسلام2 ۱۳۹۲/۱۲/۱۶ ۱۳۹۳/۱/۱۶
نمك دريا سالم ترين نمك هستي ۱۳۹۲/۱۲/۱۶ ۱۳۹۳/۱/۱۶

 

برچسب‌ها: کتابخوانی ,


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مرور معماری سنتی ايران در «آشنایی با زبان خاک و خشت»
یک شنبه 18 اسفند 1392 ساعت 10:6 | بازدید : 222 | نویسنده : ? | ( نظرات )

کتاب «آشنایی با زبان خاک و خشت» با عنوان فرعی «معماری سنتی در ایران» نوشته سعید وزیری منتشر شد.

کتاب «آشنایی با زبان خاک و خشت» در دو دفتر «درآمدی بر آشنایی با زبان خاک و خشت» و «معماری و ادبیات» به بررسی و تحليل معماری سنتی ايران پرداخته است. 

دفتر نخست شامل هفت فصل است که در مباحث آن پس از بررسی انواع ساختمان‌ها در قرون گذشته ایران و شرح اجزای اصلی هر يک، به توضيح و تبيين مصالح و برخی از اصطلاحات معماری پرداخته شده است. مرور معماری سنتی ايران در «آشنایی با زبان خاک و خشت»

هفت فصل دفتر نخست کتاب به ترتیب عبارتند از؛ «ساختمان‌های آبی»، «ساختمان‌های کنار جاده‌ای»، «ساختمان‌های آرامگاهی»، «ساختمان‌های مذهبی و آیینی»، «ساختمان‌های عمومی»، «ساختمان‌های مسکونی» و «آشنایی با مصالح و برخی اصطلاحات معماری؛ در شعر و ادب فارسی». 

دفتر دوم کتاب نیز با عنوان «معماری و ادبيات» شامل واژه نامه و اصطلاحات معماری است. 

عمده منابع نویسنده برای نگارش این کتاب، تحقیقات میدانی بوده است. برخی از منابع و مآخذ مکتوب نویسنده نیز به این شرح است: «خاتون هفت قلعه» محمدابراهیم باستانی پاریزی، «آثار تاریخی شمیرانات» ناصر پازوکی، «آشنایی با معماری مسکونی ایرانی» غلامحسین معماریان، «سیری در هنر و معماری ایران» حسین یاوری، «تاریخ ایران باستان» حسن پیرنیا، «درآمدی بر شناخت معماری روستایی ایران» اکبر زرگر، «برج آرامگاهی علاء الدوله» سعید وزیری و «یخ سازی طبیعی و سنتی در ایران» مهدی بهادری نژاد. 

«آشنایی با زبان خاک و خشت؛ معماری سنتی در ایران» نوشته سعید وزیری با شمارگان هزار نسخه، 400 صفحه و بهای 15 هزار تومان از سوی انتشارات نظری روانه کتابفروشی‌ها شده است. 

«گزیده شاهنامه فردوسی»، «جشن‌های کهن ایرانی»، «آشنایی با دارالفنون»، «ادبیات داستانی ایران از روزگار باستان تا مشروطه»، «فردوسی و شاهنامه از نگاه دیگر» و «ورامین در قلمرو هنر و اندیشه» نام برخی دیگر از کتاب‌های منتشر شده وزیری‌اند.


موضوعات مرتبط: , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


«شازده‌ دریای خزر» به بازار كتاب رسيد
پنج شنبه 15 اسفند 1392 ساعت 18:3 | بازدید : 281 | نویسنده : ? | ( نظرات )

كتاب «شازده‌ دریای خزر و 22 افسانه دیگر» نوشتاين كتاب مجموعه‌ای از زیباترین افسانه‌های ایرانی است كه در اختیار نوجوانان علاقه‌‌مند قرار گرفته و كاملاً متناسب با گروه سنی نوجوان نوشته شده است.

در مقدمه اين کتاب آمده است: « افسانه‌ها متعلق به دوره‌ای هستند که پیشرفت بشر هنوز مایه دردسر و تنهایی او نشده و در بطن و متن خود معنایی نهفته دارد. درک این معنای نهان است که پند و عبرت می‌دهد تا جایی که در نهایت به سوی حل عادلانه همه اتفاقات می‌رود. «شازده‌ دریای خزر» به بازار كتاب رسيد

مواجه شدن با شگفتی افسانه‌ها، ره‌آوردش سرگرمی، ارضای حس کنجکاوی و سرخوشی است. وقتی ما مردم از هفت تا هفتاد ساله افسانه‌ها را می خوانیم؛ پر از رویا می‌شویم و خوش و خرم به سرزمین شگفتی‌ها و عجایب می‌رویم. کتاب « شازده‌ي دریای خزر» هم ما را راهی سفر به دنیای قدیم می‌کند .»

البته داستان‌های این کتاب تنها به شاهزاده‌ دریای خزر ختم نمی‌شود و در کنار آن افسانه‌های دیگری همچون «پیرمرد و سه دخترش»، «خواب شازده ابراهیم»، «نوعروس قورباغه‌ای»، « یک دوست برتر از چهل دوست»، «سه تا برادر»، «پروین شاه و آهو»، «افسانه خلیل و جلیل» هم جای گرفته‌ است.

هنگام مطالعه هر یک از داستان‌های این مجموعه، نوجوان با اطلاعاتی در زیرنویس برخی از صفحات آن مواجه مي‌شود؛ زیرنویس‌هایی که میرکاظمی با كمك آن، به نام افرادی که افسانه‌ها را از آنان شنیده، اشاره کرده است. به اين ترتيب وی هم داستان‌ها را با شیوه‌اي صحیح بازنویسی کرده و هم با رعایت اصل امانت‌داری، آنها را در اختیار نوجوانان قرار داده است.

برخی از این افسانه‌ها از زمان‌های بسیار دور سینه به سینه نقل شده‌اند تا به دست ما برسند. بنابراین با انتشار کتاب‌هایی همچون «شازده‌ي دریای خزر و 22 افسانه دیگر» می‌توان به حفظ بخش قابل توجهی از ادبیات ایران پرداخت.

در بخشی از داستان «خواب شازده ابراهیم» می خوانید:« شازده ابراهیم و دیو هفت‌ سر درگیر شدند. هر چه شازده ابراهیم شمشیر زد و هر مهارتی كه به کار برد نتوانست حریف او شود. سیمرغ که شازده را این‌ چنین سست و بی‌رمق و شکست خورده ‌دید، در آسمان چرخی زد و شیرجه وار بر سر دیو فرود آمد. شازده هم با گفتن «یا یزدان پاک» دیوهفت سر را با شمشیر از پای درآورد.»

با توجه به نثر روان و شیوای میرکاظمی، این مجموعه هدیه‌ای خواندنی و زیبا برای نوجوانان و اطلاع آنان از افسانه‌های کهن کشورمان به شمار می‌آید. 

این کتاب 144 صفحه‌اي با شمارگان 1650 نسخه از سوی کتاب‌های بنفشه ( واحد کودکان و نوجوانان انتشارات قدياني) منتشر شده و با بهای 65 هزار ريال در اختیار نوجوانان قرار گرفته است.

ه سید حسین میرکاظمی توسط بخش كودك انتشارات قدياني(کتاب‌های بنفشه) به بازار آمد.


موضوعات مرتبط: , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


کتابی برای بهبود کیفیت دارورسانی تالیف شد
سه شنبه 13 اسفند 1392 ساعت 13:31 | بازدید : 194 | نویسنده : ? | ( نظرات )

دومین نشست نقد و بررسی کتاب‌های آموزشی سازمان جهاد دانشگاهی به بررسی «مبانی آموزش تکنسین داروخانه» اختصاص یافت. این کتاب،‌ با حضور فرحناز خلیقی‌سیگارودی به‌عنوان یکی از مولفان کتاب، سینا فروزش دبیر شورای علمی سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی و عادل تقوی معاون پشتیبانی سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی و جمعی از علاقه‌مندان به این حوزه، پیش از ظهر امروز (13 اسفندماه) در محل انتشارات جهاد دانشگاهی برگزار شد.

خلیقی، با اشاره به برگزاری نخستین دوره تکنسین داروخانه در سال 88 گفت: متاسفانه در ایران دوره آکادمیک و دانشگاهی برای تکنسین‌های دارویی برگزار نمی‌شود، همچنین سطح تحصیلی این قشر نیز از محدودیت خاصی برخوردار نیست. کتابی برای بهبود کیفیت دارورسانی تالیف شد

این متخصص فارماکوگنوزی، در ادامه با بیان این‌که تکنسین‌های دارویی از عوارض جانبی داروها مطلع نیستند افزود: سطح بالای سواد و اطلاع از چگونگی استفاده از داروها ترس و نگرانی، تجویز آنها را از سوی تکنسین‌های دارویی بالا می‌برد.

ابعاد مادی و معنوی تالیف رعایت نمی‌شود
خلیقی افزود: متاسفانه تالیف کتاب بسیار زمان‌بر است و مولف تا زمانی که کتاب تجدید چاپ می‌شود باید کار ویرایش و به‌روزرسانی آن را انجام دهد در حالی‌که متاسفانه ابعاد معنوی و مادی تالیف کتاب برای مولفان تامین نمی‌شود.

مولف کتاب «راهنمای تداخلات گیاهان دارویی با داروهای شیمیایی» افزود: وقتی کتاب با این فرایند نوشته می‌شود مولف انتظار دارد کتاب در اسرع وقت به دست خواننده برسد که متاسفانه با روند ضعیف سیستم توزیع این امر میسر نمی‌شود.

وی ادامه داد:‌ در پژوهشکده گیاهان دارویی هشت عنوان کتاب تا به امروز تالیف و منتشر شده است اما به دلیل ضعف در سیستم توزیع هنوز بسیاری از کتاب‌ها به فروش نرفته است.

خلیقی با اشاره به اینکه انتشار کتاب «مبانی آموزش تکنسین داروخانه» سه سال به‌طول انجامید افزود: رفت و برگشت این کتاب در چاپ و کتاب‌های دیگر انگیزه‌ای برای تالیف کتاب دیگر برای مولف باقی نمی‌گذارد در حالیکه با اصلاح سیستم توزیع می‌توان کتاب‌های بسیاری را منتشر می‌کرد.


موضوعات مرتبط: , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


دبيركل نهاد كتابخانه‌هاي عمومي كشور:كتابداري در رديف شغل معلمي است
یک شنبه 11 اسفند 1392 ساعت 17:1 | بازدید : 238 | نویسنده : ? | ( نظرات )

دبيركل نهاد كتابخانه‌هاي عمومي كشور در اولين سفر استاني خود در جمع صميمي كتابداران استان همدان گفت: كتابداري در رديف شغلي معلمي است و امروز شاهد حفظ كرامت و منزلت آن در جامعه هستيم. توجه به نيازهاي كتابداران، بخشي از حفظ كرامت آنهاست.

به گزارش روابط عمومي اداره كل كتابخانه‌هاي عمومي استان همدان، مهندس محمد حسين ملك احمدي گفت: رويه من در نهاد، اجراي برنامه هاي هيئت امناء است و به زودي جلسه اي با اعضاي هيات امنا خواهم داشت كه سياست هاي آن ها را اخذ و برنامه ها را براساس سياست هاي اعضا تدوين كنيم.

وي با بيان اينكه كتابداران بايد يك انجمن صنفي قوي را تشكيل دهند، ادامه داد: من در گذشته به دنبال تبيين هويت و تشكيل انجمن كتابداران با مديريت غير دولتي بودم كه برخاسته از حركت و انگيزه كتابدار باشد و شايد علت تأخير آن، عدم وجود انگيزه كامل براي اين كار در كتابداران باشد. اما اكنون شرايط فراهم است و نهاد استقلال و هويت خود را پيدا كرده و همه مسئولين در تمام سطوح، نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور را به عنوان يك نهاد مستقل قبول كرده اند.

ملك احمدي تصريح كرد: كتابدار در رديف شغلي معلمي است و امروز شاهد حفظ كرامت و منزلت آن در جامعه هستيم و توجه به نيازهاي كتابداران، بخشي از حفظ كرامت كتابداران است.

دبيركل نهاد كتابخانه‌هاي عمومي كشور همچنين عنوان كرد: بحث ارتقاي شغلي و طبقه بندي احكام در برنامه‌ها ديده شده است و قانون مداري از مسائلي است كه به آن تأكيد دارم و هيات امنا هم حتماً توجه جدي به آن خواهند داشت.

وي در ادامه اضافه كرد: اجراي قوانين ملاك ما است و موقعيت شغلي در كتابخانه‌هاي عمومي بدون اجراي طرح طبقه بندي مشاغل كتابداران امكان پذير نيست و قطعاً كتابدار با سابقه كاري بالا و تحصيلات مرتبط با فردي كه به تازگي وارد مجموعه شده است، قابل مقايسه نيست.

ملك احمدي فراهم كردن امكان رشد و ترقي كتابدار را مهمتر از طرح طبقه بندي مشاغل دانست و افزود: كسي كه با كتاب ارتباط دارد و موجب ارتقاي علمي مخاطبش مي شود، خود نيز بايد داراي علم و آگاهي باشد و ما به سمتي خواهيم رفت كه همه همكاران در طي سنوات در ركود نبوده و دائم در حال ارتقاي سطح علمي خود باشند.

وي اجراي برنامه هاي آموزشي بدو خدمت و ضمن خدمت را از ديگر برنامه هاي نهاد خواند و خاطرنشان كرد: برنامه هاي آموزشي غيرحضوري مدوني را تدوين خواهيم كرد و براي همكاراني كه مدارك پايين تر از كارشناسي و يا غيرمرتبط با كتابداري دارند نيز آموزش هاي منجر به مدرك را اجرا خواهيم كرد.

ملك احمدي در اين نشست به همكاران اميد داد كه در خصوص امنيت و رسمي شدن شغلي نگراني نداشته باشند.

وي در خصوص قانون نيم درصد شهرداري‌ها ابراز كرد: براي اجراي اين مصوبه پيشنهاداتي به دولت ارائه كرده ايم كه اگر مصوب شود مي توانيم بخشي از نيم درصد شهرداري ها را بگيريم و در اين زمينه تعاملاتي نيز با مجلس داشته ايم.

ملك احمدي از برگزاري جلسه اي با استانداران در آينده نزديك خبر داد و افزود: دريافت نيم درصد و اجرايي شدن برنامه هايي كه براي هر شهرستان در نظرگرفته شده است، از موضوع هاي جلسه با استانداران خواهد بود.

دبيركل نهاد كتابخانه‌هاي عمومي كشور با اشاره به اينكه تعاوني مسكن كتابدار به دليل هويت حقوقي آن جايگاهي پيدا نكرده است، افزود: براي تشكيل تعاوني مسكن بايد خود كتابداران اقدام كنند و ما با مصوباتي در اين خصوص از آن حمايت خواهيم كرد.

ملك احمدي ابراز كرد: اگر براي سلامت تشكيلات نياز به استخدام حسابدار باشد اين كار را خواهيم كرد و يكي از تأكيدات هميشگي من سلامت مالي مجموعه است، اما شايد نياز به استخدام فرد جديد نباشد و بتوان از همكاران با عناوين شغلي مرتبط با حسابداري و گذراندن دوره هاي آموزشي خاص اين نياز را برطرف كرد.

وي با اشاره به اينكه پيگير تحقق يك ميليون ريال رياست جمهوري هستم، بيان كرد: به دنبال دريافت تخصيص كامل بودجه براي نهاد هستم كه اگر آن را بگيريم مي توان به 100 در صد قول ها عمل كنيم.

همچنين وي در خصوص وضعيت نيروهاي روستايي خاطرنشان كرد: شايد در همه روستاها نياز به نيروي كار تمام وقت نباشد كه در اين خصوص بايد برنامه ريزي و فكر شود؛ البته ما به تعهدات عمل مي كنيم.

ملك احمدي از 17 اسفند به عنوان سالروز تصويب قانون تاسيس نهاد كتابخانه‌هاي عمومي يادكرد و گفت: عملكرد نهاد را در طي دوران 10 ساله تصويب قانون را ارزيابي خواهيم كرد و قصد داريم با نام گذاري اين روز در تقويم ، اين رو زمهم را ماندگار كنيم.

وي از كتابداران خواست خودشان در خصوص كتابخانه هايي كه تنها يك كتابدار دارد با درنظر گرفتن محدوديت ها و مشكلات راهكار ارائه دهند.

ملك احمدي در پايان با بيان اينكه ما با ساير ادارات و سازمان ها همكاري مي كنيم، خاطرنشان كرد: همكاري ما به منزله به دوش كشيدن وظايف آنان نيست و در زمينه فعاليت هايي كه ما هيچ وظيفه اي در قبال آن نداريم، بررسي هايي انجام مي شود كه چه برنامه هايي تداوم داشته باشد.

موضوعات مرتبط: , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


كتابدار كيست؟
یک شنبه 11 اسفند 1392 ساعت 16:55 | بازدید : 264 | نویسنده : ? | ( نظرات )

كتابدار كيست؟ 

كتابدار بايد بيش از هر چيز و پيش از گام نهادن در اين مسير جامعه مخاطبش را بدرستي بشناسد و در گسترش دانش همه اقشار و طبقات را در نظر گيرد . هرچند خدمت رساندن به يك پژوهش گر كاركشته نبايد و نمي تواند هم سان خدمت رساندن به يك روستايي نوسواد باشد ، اما از ياد بردن آن روستايي نوسواد و انحصار خدمات براي آن پژوهش گر آغاز جروي در اين راه است و آنچه مانع اين گمراهي مي شود ، اخلاق حرفه اي كتابدار است .

اما اين حرفه بدين سبب خاص تر است كه علاوه بر مخاطبان بي شمارش ، علمي است كه ساير علوم از آن زاده شده و كتابدار حرفه اي علم شناس ، نگاهبان و گستراننده ي جمله ي دانسته ها و دانش بشري . اين حرفه فقط منحصر به دانش مطلق و علومي نيست كه با قوانين ثابت شده طبيعت سروكار دارند ؛ كتابداري از علوم محض گرفته تا كوچك ترين اصول جاري يك قوم را د بر ي گيرد و اين روند تازماني ادامه مي يابد كه كتابدار خود را فردي رنجور و فرسوده و اژدهاي خفته برگنج كه خود را فقط نگهبان چند قفسه كتاب نپندارد بلكه همپاي پيشرفت دانش خود نيز به پيش رود تا بتوانند به بهترين نحو در اشاعه ي آن عمل كند چنانكه در دانشگاه هاي پيشرو كتابداران ولو آنكه در كلاس هاي درس حضور نيابند خز كادر آموزشي محسوب شده و همپاي استادان پيشرفت دانشجويان را تحت نظر دارند تا بتوانند با سرعت و دقت منابع مورد نياز ايشان را فراهم و در دسترس آنان قرار دهند .

فلسفه اخلاقي و حرفه اي كتابدار

كتابداري در گذر زمان و در مسير تمدن بشر تكامل يافته و ارزشهايي بر اصول اوليه آن افزوده شده است . اين ارزش ها تنها در جهت تلاش هاي درست برمي خيزند و پي جويي حقيقت در آثار و اعتقاد به پيشرفت افراد چنين انگيزه اي را محقق مي سازد . شور همراه با رسالت پيشگامان كتابداري از كاليماخوس گرفته تا ديويي و رانگاناتان ، امروزه جاي خود ار به شور حرفه اي كتابداران نوين داده است.هرچند اين اصول و ارزش ها نبايد تنها دستمايه كتابدار در عمل باشد بلكه در سايه اعتبار آنها كتابدار بايد خلاقيت ذهني و فردي خود را به كار گيرد ا بتواند بهترين خدمات را به جامعه ي متبوعش ارايه دهد .

آرمان كتابدار حرفه ايي آميزه اي است از تصويري روشن از كتابدار آرماني (به عنوان الگوي اوليه) ، آگاهي از نيازهاي ضروري جامعه و حس حفظ ارزش ها در كارهاي روزمره ي حرفه اش. رويه اصلي و وكارهاي روزمره كتابداري در يك نگاه درونگرايانه به هيچ وجه صلابتي را كه شايسته آن است ندارد و بايد با نگاهي برونگرايانه به اين روند نگريست تا با ديدي جمعي و با به ياد داشتن فلسفه ي اخلاقي اين حرفه نشانه ها را درك و ارزش هاي خويش را با فهم هوشمندانه و مشاهدات فردي و جمعي و در نهايت با اتكا به تجربه تعالي بخشند .

برخي از ويژگي هاي اخلاقي كتابدار

كتابدار بايد هميشه اعتقاد به كارش را حفظ كند و معتقد باشد كه كتابخانه اش براي جامعه مفيد است و او نيز براي كتابخانه اش
مقام كتابدار درجامعه هميشه بسته به وضع سياسي ، اجتماعي و فرهنگي آن جامعه تعيين مي شود اما در هر حالتي كتابدار بايد مشعوف علم ، نگاهبان آن و وقف پيشبرد آموختن باشد.
در كار فرهنگي تمام شاخه هاي يادگيري نقش خاص و مفيد خود را دارد . كتابدار بايد از چنان آموزشي برخوردار باشد كه جو هر فرهنگ رابشناسد و وظايف خود را براي ارتقاي آن انجام دهد . (برادفيلد)

برچسب‌ها: کتابدار ,

موضوعات مرتبط: , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


فعاليت‌های عرصه كتاب و كتابخواني آسیب‌شناسی می‌شود
یک شنبه 11 اسفند 1392 ساعت 16:49 | بازدید : 256 | نویسنده : ? | ( نظرات )

مدير ارتباطات پژوهشي پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات با اعلام این خبر به خبرگزاری کتاب ایران، گفت: این نشست‌ها با هدف تلاش براي رفع مشكلات اين حوزه و نيز اثربخش بودن فعاليت‌ها، همچنین هدفمند كردن بودجه‌هاي صرف شده در حوزه كتاب پیش‌بینی شده‌اند.
فعاليت‌های عرصه كتاب و كتابخواني آسیب‌شناسی می‌شود
مصطفی اسدزاده افزود: توجه به موضوع مطالعه یکی از موضوع‌های مهم این حوزه است که در آن مباحثی مانند لزوم تعريف صحيح از مطالعه، برنامه‌ريزي براي ترويج فرهنگ مطالعه از سنين كودكي، راه‌اندازي ايستگاه‌هاي مطالعه در فرودگاه‌ها و پايانه‌هاي مسافربري، تهيه طرح مطالعه در مراكز آموزشي نظامی، لزوم توجه به آسيب‌شناسي نگاه مردم به مطالعه، توجه به موضوع رابطه مطالعه و توسعه و تجليل از چهره‌هاي اهل مطالعه طرح می‌شود.

وی با بیان این‌که اجراي طرح مطالعه بين كارمندان و كارگران و ايجاد انگيزه‌هاي لازم یکی دیگر از مباحث این حوزه است، گفت: تجديد نظر در برگزاري مسابقات كتابخواني در ادارات و كارخانجات، توجه بيشتر به اثر بخش بودن مطالعه در روند ارتقاي شغلي و هماهنگي پرداخت پاداش به اين موضوع و تلاش براي ايجاد فايل مطالعه افراد در دستگاه‌ها در این مبحث بررسی می‌شود.

اسدزاده از تهيه آيين‌نامه نحوه ارتباط بين مطالعه و افراد مختلف مانند كارمندان، دانشجویان، سربازها و خانه‌داران به عنوان دیگر پیشنهاد ارایه شده در این نشست‌ها نام برد و اظهار کرد: از دیگر موضوعات مطرح شده در این زمینه می‌توان به بررسي نظام مطالعه در دستگاه‌هاي لشكري، كشوري و بانك‌ها و طرح مطالعه كتاب در منزل نیازمند لزوم تعيين تعريف مشخص از مطالعه است که در این نشست‌ها بررسی می‌شوند.

به گفته وی، برای تقویت رابطه کتاب و نهادها و ارگان‏ها نیز برنامه‌هایی در این سلسله نشست‌ها پیش‌بینی شده است که بررسي مصوبات معطوف به موضوع كتاب و كتابخواني در دستگاه‌ها و نهادهايي مثل وزارت آموزش و پرورش، نهاد كتابخانه‌هاي عمومي كشور، كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان، شوراي كتاب سيما، موسسه خانه كتاب، وزارت ارشاد و شوراي كتاب كودك با هدف تجميع و يكپارچه سازي برنامه‌هاي معطوف به كتاب و كتابخواني در آن ارایه شده است.

اسدزاده با اشاره به رهنمودهاي مقام معظم رهبري درباره کتاب و كتابخواني، عنوان کرد:‌ این رهنمودها قبلاً در قالب كتابچه‌اي با عنوان «كتاب و كتابخواني از منظر مقام معظم رهبري» از سوي پژوهشگاه فرهنگ،‌ هنر و ارتباطات منتشر شده و قرار است برای بهره‌برداري و برنامه‌ريزي، همچنین عملياتي كردن به نهادهاي فرهنگي از جمله معاونت فرهنگي وزارت ارشاد ارسال شود.

وی یادآور شد: صاحبنظران و فعالان عرصه كتاب در این نشست‌ها به تبادل نظر درباره مهترين مسايل حوزه كتاب و كتابخواني مي‌پردازند، شناخت مشكلات حوزه كتاب و كتابخواني و تلاش براي يافتن راه حل‌هاي اساسي براي اين مشكلات از جمله اهداف این نشست است. 

اسدزاده با بیان این‌که پیش از این شش جلسه در اين زمینه در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار شده است، گفت: از مهم‌ترين نكات مطرح شده در اين جلسات لزوم تشكيل كارگروه كتاب با حضور نهادهايي همچون معاونت فرهنگي وزارت ارشاد، صدا و سيما، شوراي فرهنگ عمومي، نهاد كتابخانه‌‌هاي عمومي کشور، كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان، شهرداري، خبرگزاري كتاب، با هدف هم‌افزايي و هماهنگي ميان فعاليت اين نهادها به منظور ارتقاي سرانه مطالعه كتاب در كشور بوده است.

هفتمین نشست «آسيب‌شناسي فعاليت‌های عرصه كتاب و كتابخواني» دوشنبه 12 اسفند ساعت 10 صبح در پژوهشگاه و با حضور نمايندگاني از نهادهاي فعال در حوزه كتاب برگزار مي‌شود./


موضوعات مرتبط: , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مسابقه کتابخوانی ویژه اصفهان
پنج شنبه 8 اسفند 1392 ساعت 8:46 | بازدید : 235 | نویسنده : ? | ( نظرات )

مسابقه کتابخوانی تحت عنوان" من دیپلمات نیستم، من انقلابی ام" ویژه مردم عزیز اصفهان در حال برگزاری است با 50 جایزه 300000 ریالی.....

جهت شرکت در مسابقه به سایت http://www.booki.irمراجعه نمایید.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مسابقات آنلاین و مکتوب اسفند ماه
چهار شنبه 7 اسفند 1392 ساعت 8:58 | بازدید : 266 | نویسنده : ? | ( نظرات )

 با برخی کتب و منابع مربوط به مسابقات آنلاین و مکتوب اسفند ماه آشنا شوید:

من انقلابیم( ویژه استان اصفهان) - سالهای بنفش - شاه بی شین - هجوم خاموش و...جهت دسترسی به دیگر منابع و شرکت در مسابقات مذکور به سایتwww.booki.ir مراجعه نمایید.

 



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


انتشار کتاب تازه فخرالدینی درباره هارمونی موسیقی ایرانی
چهار شنبه 7 اسفند 1392 ساعت 8:54 | بازدید : 278 | نویسنده : ? | ( نظرات )

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران ، تازه‌ترین کتاب فرهاد فخرالدینی با عنوان «هارمونی موسیقی ایرانی» در 450 صفحه با همکاری علی‌اکبر قربانی، موسیقیدان و ویراستار به‌ زودی منتشر می‌شود.
 
قربانی درباره ویژگی‌های این کتاب گفت: موسیقی ایرانی دارای یک‌سری فواصل هست که از طریق هارمونی کلاسه شده غربی به آن نمی‌رسیم؛ در این کتاب استاد فخرالدینی به تفصیل این فواصل را با توجه به هارمونی موسیقی غرب بررسی و با رعایت اصول فنی و علمی موسیقی ارایه کرده است.
 
وی اظهار کرد: این کتاب برای کسانی که دوره هارمونی غربی کار کرده‌اند، مناسب است؛ چون بسیاری از اصطلاحات این کتاب بین‌المللی و مطابق استانداردهای شناخته شده جهانی است. 


موضوعات مرتبط: , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


زمان برگزاری جشنواره کتاب برتر دانشگاهی مشخص شد
چهار شنبه 7 اسفند 1392 ساعت 8:49 | بازدید : 218 | نویسنده : ? | ( نظرات )

آیین اختتامیه بیست و هفتمین دوره جشنواره کتاب برتر دانشگاهی، از ساعت 10 تا 12 چهارشنبه (14 اسفندماه) در سالن همایش‌های دانشکده زبان‌های خارجی دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.زمان برگزاری جشنواره کتاب برتر دانشگاهی مشخص شد


موضوعات مرتبط: , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


" هشت کتاب"...سپهری
چهار شنبه 7 اسفند 1392 ساعت 8:37 | بازدید : 258 | نویسنده : ? | ( نظرات )

" هشت کتاب" مجموعه اي از شعرهاي سهراب سپهري است كه در قالب كتاب هاي كوچك تر عرضه شده بود و اين كتاب تمام اين شعرها را در خود جمع كرده است؛ اين كتاب هاي شعر شامل: مرگ رنگ، زندگي خواب ها، آوار آفتاب، شرق اندوه، صداي پاي آب، ماهيچ و ماه نگاه مي باشد و وجود تمامي اين اشعار در يك كتاب، ارزش خاصي به آن بخشيده است. هشت كتاب توسط انتشارات طهوري منتشر مي شود و از ويژگي هاي مثبت آن مي توان به صحفه آرايي مناسب اشعار به همراه فونت خوب و استاندارد اشاره كرد. هشت كتاب


موضوعات مرتبط: کتاب های برگزیده.... , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


کتاب داستان: سنجاق سینه
چهار شنبه 7 اسفند 1392 ساعت 8:30 | بازدید : 251 | نویسنده : ? | ( نظرات )

«سنجاق سینه» راوی زندگی زنی است که می‌خواهد بعد از مرگ همسرش زندگی و تجارب جدیدی را آغاز کند. خانواده‌اش از او می‌خواهند ازدواج کند، اما او می‌خواهد معنای واقعی عشق را تجربه کند. رمان از سفر این زن به جنوب آغاز می‌شود و به بازگشت او به شهر خودش می‌ رسد. سنجاق سينه


موضوعات مرتبط: کتاب های برگزیده.... , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 410
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 14

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 1
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 11
:: بازدید ماه : 479
:: بازدید سال : 3748
:: بازدید کلی : 211956